onsdag 13 juni 2007

Whyyyyy??

Jodå, jag har stött på en sån där sur jävel igen! I tvättstugan... Alltså, gubben brukar vara kul och skämta och så. Men idag vaknade han på fel sida eller om det var en feltändning eller nåt. När man är hemma hela dagarna och så, så kan man ju tvätta på dagtid. Slippa stressa hem från jobbet och tvätta en maskin då och då, eller lägga en lördag i tvättstugan. I min trapp så är vi några som har möjlighet att göra så, tvätta på dagtid, alltså... Bland annat är det jag, gubben och så paret som bor snett ovanför mig. Jag springer ofta på dom när jag har tvättat eller ska tvätta, så man hejar ju så där käckt som man ska liksom. Men idag när jag kom ner så stod gubben där alldeles för tidig, som vanligt... Jag vill gärna hämta min tvätt en liten stund innan tvättiden går ut, så jag slipper stå där och plocka iordning min tvätt medans näste står och rullar tummarna. Blir så stressad liksom...
Det första gubbjäveln säger när jag kommer ner till tvättstugan är "Jasså, du har vaknat nu!" Jag tror han skojar och skämtar lite med honom. Men jag inser snart att han är inte alls på skojhumör! Han börjar skälla ut mig om att jag inte städar efter mig och att det är smutsigt. Att han ska verkligen kolla så jag gjort i ordning efter mig. För vi ungdomar, vi kan minsann inte hålla ordning på oss och vi lämnar alltid skiten kvar så han får plocka undan den. Men hur kommer det sig då att han inte har påpekat det nån gång tidigare under dom snart två åren jag har bott här??

Och varför ska alla sura tanter och gubbar skälla inför mig bara för att deras liv blev surt? Är det mitt fel att jag råkade födas ett millenium efter dom? Bara för jag råkar vara "ung", och i och för sig så borde jag se det som en komplimang att jag får ta emot skiten för oss unga, för jag är nog tio år äldre än det söta paret med den lilla valpen här ovanför... Men hur som helst, vem har utsett mig till klagomur?? Två surisar på tre dagar?! Why???

Fick papper från CSN som jag ska försöka läsa igenom och se vad jag ska göra med dom sen... Känns skönt att ha det på papper också och inte bara på internet. Nu hoppas jag bara att jag får bidrag från skolan också, för då har jag bostaden betald första året. Det kan vara skillnad mellan jobb och inte jobb...

Igår var jag på JAK-sammankomst. Eller picnic med JAK i alla fall... Riktigt trevligt var det allt och massa god mat! Jag och Lina satt mest där och filurade hur vi hade hamnat där, men vi underhöll varann lite granna. Nu hade det ju inte regnat på flera dagar och självklart skulle dom mörka molnen och regndropparna komma igår just... Men som vanligt med Rebecka, så hamnade jag på äventyr i vardagen. Inte forsränning, men man vet inte vad som händer, som hon själv brukar säga.... Vi hamnade hemma hos en kille som heter Oskar och jobbar med JAK på riksnivå, tydligen. Och så var det Ida, som hade lagat den goda maten. Och så var det en Håkan. Det var te-, kaffe- och vinbjudning. Och inte bara JAK-snack, puh och tack för det... Men det var trevligt! Fast det blev lite sent, var inte hemma förrän vid 24-tiden... In i duschen och rakt ner i sängen! Har sovit som en prinsessa inatt! Och det är härligt.... Mmm...

Nu ska jag hänga in tvätten, äta lite och sen blir det softa vid tvn en stund. Har börjat med en vätskedrivande kur idag och jag kan säga att det bara forsar ur mig! Inte konstigt det wobblar runt midjan!!

Hej hej och
Kram kram

Inga kommentarer: