tisdag 26 juni 2007

Tisdag...

Ny dag, nya äventyr. Jag har idag haft min sista terapitimme. Känns konstigt att inte ha nånstans att vända sig längre. Det finns ingen som sitter och bara lyssnat, ber mig fundera varför jag känner si eller så. Det har ju inte varit nån direkt djup terapi. Jag skulle säga att det har varit lite terapi light. Klart vi pratat om djupa ämnen, men mest har hon bara ifrågasatt vad som hänt. Vi har pratat uppväxt, barndom, tonåren och det som kommit därefter. Hon har varit med på resan sen J packade och sa hej då. Hon har hängt med genom uppsägning, a-kassestrul, jakten på nytt jobb, nervositeten för att få nej från skolan i England. Oron över CSN. Nu packar jag och helst skulle jag nog vilja att hon flyttade in här dom sista veckorna. Just nu är allt skitnervöst, jag är rädd, nervös, lycklig, orolig och en aning deprimerad. Inte deppig så jag vill kasta in handduken. Jag vill mest bara vara sysselsatt hela tiden. Fast det är jag inte. Jag uppfyller mina eventuella uppgifter jag har för dagen, sen lägger jag mig i min soffa, som jag vill bli av med. Jag ligger där tills det blir eftermiddag eller kväll, sen börjar jag packa. Så packar jag nån timme, duschar, tittar lite på tv, sen blir det sängen.

Idag blev det lite tokigt. Jag hade tid på terapin klockan 11. 10.35 ringer hon och frågar var jag är. Det hade blivit strul med tiden igen... Andra gången det händer. Inte bra... Fast det löste sig finemang! Jag fick komma dit klockan 13 istället. Tänk så bra det blev. Men nu är stödhjulen borttagna och jag måste stå på egna ben. Det är tur att det är ett bra stödcenter på skolan, om jag skulle behöva mer hjälp...

Nu sitter jag här, mätt och belåten. Det blev Thaisoppa med avokado, miniplommontomater och räkor. Till det åt jag hemmagjort vitlöksbröd. Lite mycket vitlök, men det är svårt att uppskatta. Gott var det i alla fall!

Nu ska jag titta på Matte i Bygglov, drömma mig bort att jag hade ett eget litet hus att fixa med...

Kram kram

Inga kommentarer: