lördag 23 juni 2007

Midsommardagen...

Idag vill jag ligga i min soffa. Jag vill äta onyttigheter som nån kommer hit med och titta på tv. Jag vill se alla söndagsprogram som till exempel Sjunde himlen, Brothers&Sisters, Jamies Trädgård, Miami Inc och lite repriser och så.

Men nej, det är lördag idag. Och visst hade jag varit nöjd om jag hade jobbat. Men jag har inget jobb och jag känner mig så där lagom bakis för att vilja avnjuta en söndag i soffan... Jag vill ha bakis-program på tvn jue...

Jag får hur som helst gå ner och köpa mig lite sunkig, fet mat... Eller kanske ska man bara köpa en grillad kyckling. För det är riktigt gott! Samtidigt så skriker kroppen efter bakfyllemat á la pizza, McD eller varför inte Västkustburgare från Adéles? Får se om man ens orkar sig ut ur lägenheten...
Men jag är inte så bakis som det låter. Jag känner mig riktigt alert, men jag har en bakis-känsla i magtrakten... Och så minns jag fragment från slutet på kvällen igår. Jag och min kusin står och sjunger Singstar så det ekar mellan väggarna. Det var riktigt kul och av nån anledning så vräker jag ur mig att vi ska ta en kväll på krogen och sjunga Karaoke. Nu sitter jag här och hoppas att hon 1)inte kommer ihåg att det pratades om det eller 2)känner samma ovilja att sjunga offentligt på fyllan som jag gör... Förhoppningsvis så kanske hon nöjer sig med att vi tar en re-match i hennes föräldrars vardagsrum om några veckor... Hmm.. Det återstår att se.

Nu ska jag äta lite mackor, för det är den enda maten jag har hemma just nu. Får se om jag tar mig ner till affären för mer mat, eller om det slutar med spagetti och ketchup...

Ha det så bra idag!
Kram kram

Inga kommentarer: