tisdag 5 juni 2007

Tack, du ärliga människa!

Det finns ärliga människor. Som mamma sa, antagligen så är 9 av 10 ärliga och lämnar tillbaka eller lämnar in saker som inte tillhör dom. Men man tar tyvärr nästan förgivet att folk är oärliga och tar saker som inte är deras om dom får chansen. I det här fallet kanske dom såg hur svettig min MP3 var och knappt ville ta i den med tång, men ändå... Själv är jag så ärlig, så jag skulle aldrig få för mig att ta något som inte tillhör mig. Jag har i och för sig tagit pengar som inte tillhör mig, som jag hittat på gatan och så. Fast hade jag sett vem som tappat dom, så hade jag ju sagt till... Jaja, hur som helst, fick ju vrålpanik och insåg att det var till att köpa en ny... Så jag ut på internet och kolla priser och så. Jag hade inte en tanke på att ringa gymmet och fråga om dom hade fått in en MP3-spelare. Rebecka sa att jag får kolla nästa gång jag är på gymmet, Thompe tyckte att jag skulle kolla med gymmet. Jag kollade på klockan och insåg att jag kanske skulle hinna ringa. Och jomenvisst, klockan var ju bara 20.58! Jag skulle hinna! Så jag ringde. Och jag blev sååååå glad när jag hörde att det var en snäll själv som lämnat in min lilla MP3!! Synd man inte vet vem som lämnat in den, men om nån ger sig till känna, så ska jag bjuda på en Gainomax som tack! Inte mycket, men det är i alla fall något...

Nu ska jag nana... Boken kallar!
Sov gott och
Kram kram

Inga kommentarer: