onsdag 6 juni 2007

Nu är det på gång!

Idag har jag gjort det! Jag har bokat biljetten... En enkel biljett till Southampton!! Jag mår illa, jag är nervös, jag skakar och jag vet inte riktigt om det är för att det håller på att gå in att jag verkligen ska packa ihop min lägenhet, flytta till ett nytt land och lämna det förflutna bakom mig på riktigt, eller om det är nåt annat. Nu tänker du säkert "ånger", men det är det inte. Det är en sorts rädsla för att nåt ska gå fel. Tror jag... "Mitt lilla äventyr" kommer sätta fart den 31 juli! Jag var så upp i varv när jag skickade mail om resan till Bex i England, så det blev lite tokigt... Jag skrev att jag kommer över 31 augusti och att min mamma, moster och Rebecka kommer att åka hem igen så sent som den 5 juli. Hon blev lite fundersam och hoppades att jag hade fått fel på datumen. En sak är säker, att även om biljett-bokar-grejor brukar varna när det inte passar ihop, så känner jag mig helt plötsligt så osäker att jag måste gå in och titta på mina mail för att verifiera för mig själv att jag har satt rätt datum...

Puh, allt var rätt, 31 juli till 5 augusti... Nu undrar jag bara varför mina mail om bokningarna på bussbiljetterna inte kommer. Känner mig lite nervös för det också. Håll tummarna att allt går som det ska och att jag inte gjorde nåt tokigt när jag bokade...

Annars har dagen varit soft. Det har varit lite solande, men solen gick i moln och vägrade komma fram. Så jag gick in igen. Tittade lite på tv, tvättade lite lakan och sen blev det lite matlagning. Somnade i soffan och vaknade för en stund sen. Jodå, allt är som det ska här hemma igen. Imon är det träning, shopping och grillkväll som gäller. Och hämta min lilla MP3 på gymmet... Fredag är det fotografering som gäller! Det ska tas kort till pass, gymkort, studentid-kort och massa andra kort... Gillar inte att fotas, så jag ska passa på att ta massa kort på en gång, så slipper jag göra det på länge igen!

Nu ska jag titta på tv, softa, ta en dusch och sen gå och lägga mig! Mm..

Ha det gott!
Kram kram

Inga kommentarer: