måndag 4 juni 2007

Ännu en måndag till historien!

Hemma igen... Så tokigt det känns... Det har tvättats och det har packats upp saker och så var jag på besök hos arbetsförmedlingen. Behöver inte gå dit mer, lite positivt med att jag ska iväg. Slippa gå dit och dra lögner om att jag söker sååå många jobb. När man har fått Nej tack på två intervjuer för att man ska iväg, så tappar man lätt suget... Nu vet jag heller inte om det finns tid för ett jobb. Ska ju packa en hel lägenhet. För dom som aldrig har flyttat, så kan jag bara säga att det tar längre tid än man tror att packa ihop en lägenhet! Det känns som man inte har några grejer. Men bara kökets innehåll tar en evighet och lite till att packa ner i kartonger. Hur som helst. Jag hade tid förra veckan, men numera har man inte en låst tid att gå dit, utan man får en vecka på sig att anmäla sig till rapportering inför sin handledare. Jag hann precis, eftersom idag var sista dagen för min rapportering, så jag hann precis! Jag gjorde mig iordning och gick ner till stan, för att se en lapp på en låst dörr där det står att dom flyttade i förra veckan. Vart dom flyttade? Jodå, till andra sidan gatan från där jag bor!! Svor när jag gick ner för trappan, ett samtal senare så var det över. För att ytterliggare dämpa irritationen över att dom flyttat, så åt jag på McD. Jajamän, visst gjorde jag det! Hade tänkt äta lite nyttigare, en räkmacka på Espresso House. Men nop, Arbetsförmedlingen fick mig att trösta mig med McD!

Skit samma. Nu sitter jag här och läser ikapp mig på lite bloggar. På vägen hittade jag två nya bloggar, som numera ligger i Blog-mappen där alla bloggar jag måste läsa ligger. Nu läser jag 24 bloggar. Fast inte alla uppdateras så ofta. Det är typ bara 10 som skriver varje dag, minst ett inlägg. Får se sen när jag inte har samma tidsram att läsa bloggar på, vilka som får ligga kvar.

Det har kollats på biljetter tillbaka till England också. Det lutar åt 31 juli eller 1 augusti. Moster har tillkommit i resesällskapet! Så nu är vi fyra som ger oss av. Det blir lite negerpojke-historia av det. Nej, inget rasistiskt så, jag hänvisar till Agatha Christie´s Tio små negerpojkar där dom försvinner en efter en. Jag lämnas kvar i Southampton, Rebecka pyser eventuellt till Birmingham eller London. Mamma och moster stannar till söndagen. Åh, vad det ska bli kul att få visa dom lite av vad jag har pratat så mycket om!!

Nu ska jag dock hoppa in i duschen, slänga mig i sängen och läsa, läsa, läsa i min bok, så den tar slut och jag kan börja på nästa. Det är det som är lite jobbigt att ha så många böcker att läsa, man vill bara att dom tar slut, så man kan börja på nästa!

Sov gott nu!
Kram kram

Inga kommentarer: