fredag 8 juni 2007

Rosing vs Gynning

Nej, jag kom inte så långt i dag heller. Jag ska sluta påstå att jag ska göra en sak och ändå stanna kvar här. Men jag var ju tvungen att läsa lite om vad som hänt i världen idag, så jag surfade in på Aftonbladet. Där fastnade jag i en krönika skriven av Åsa Linderborg. Jag hade fått en hint av den på Fotbollsfruns hemsida, så jag var tvungen att läsa den. Den handlar om Rosing vs Gynning. Dom som känner mig, vet att jag tycker att Gynning är en kul tjej. Hon skrattar och är glad, även när hon är arg, verkar det som. Hon målar inte ut sig som ett offer, även om hon också verkar ha varit med om jobbiga och inte så kul grejer i sitt liv. Jag gillar hennes positiva känlsa som hon sprider omkring sig. Den liksom smittar av sig genom tv-rutan och jag blir glad när jag ser henne. Rosing däremot har använt sitt kändisskap efter Big Brother på ett helt annat sätt. Hennes liv efter BB har blivit en dokusåpa. Hon målar ut sig som ett offer, försöker få oss läsare att ta henne på allvar. Och visst, hon kanske inte har haft det lätt när hon växte upp. Men hon har gjort sina val, hon har liksom valt "offer"-spåret. Hon ältar sina kärlekshistorier och hur synd det är om henne när socialen vill ta hennes barn för hon har knarkat sig igenom X antal kväller på Stureplan.

Jag vet inte hur mycket deras uppväxt har påverkat deras nuvarande liv. Jag har inte växt upp med Gynnings sociala nätverk och ekonomiska trygghet och jag har inte haft Rosings höga krav på uppmärksammhet. Kanske är det därför jag faller innanför ramen av vad som anses normalt, Svensson liksom...

Man kan älta dom här två flickorna i all oändlighet. En sak är säker, Carolina Gynning har ett sinne för business och marknadsföring. Hon visste hur hon skulle vända sitt nyvunna kändisskap efter BB till nåt positvit. Det visste inte Linda Rosing. Medans Gynning är en kul tjej med en positiv vibe, blir Rosing mer och mer patetisk för varje gång hon ses på löpsedeln... Tyvärr... Det kunde kanske varit tvärtom. Men när man kommer med uttalanden som att man måste spela in porrfilm för att kunna ta hand om sina barn, så vet jag inte om man ska tycka synd om personen i fråga. Barnen, ja, men föräldern? Nej... Min mamma var ensamstående med barn och hon har inte spelat in porrfilm för att ta hand om mig. Hon slet som ett djur på Försäkringskassan istället. Att visa tuttarna är inte lösningen på att rädda ett dåligt självförtroende...
Jag ser fram emot att se vad det är Kanal 5 har erbjudit Gynning. Gynning/Berg var ju anledningen till att man ville se Förkväll.

NU ska jag verkligen sova. Nu blev det ingen dusch ikväll, det får bli imonbitti istället...

Inga kommentarer: