lördag 16 juni 2007

Duktiga jag!

Hallojsan!
Idag har jag varit lite duktig! Jag har rensat klart i källaren, jag vet vad som ska bort och vad som ska flyttas med. Jag har tagit upp dom tomma kartongerna och dom som var halvfulla, så jag kan packa om lite. Sen tömde jag garderoben, slängde det som skulle slängas och lämnade lite till dom som kan behöva det bättre. Så ser ni nån i en Network-tshirt nånstans i Afrika, så kommer den från mig.
Sen har jag faktiskt packat ner lite saker som jag inte kommer behöva innan jag flyttar. Som till exempel mössa, vantar, halsduk och vinterskor. Hoppar över min vinterjacka, för jag måste ändå skaffa mig en ny. Så varför ta med den gamla? Egentligen skulle jag kunna packa ner lite mer kläder och så, men tokigt om jag skulle behöva just det plagget i sommar, så jag hoppar över det också... I alla fall just nu...

På tisdag ska jag hämta en väska till att börja packa lite i också. Eftersom jag inte prenumererar på typ GP, så ligger det några i den. Mamma gör ju det, och alla vet ju att GP är perfekt att packa tallrikar och sånt i. Innan man lägger dom i kartongen.

Av nån anledning, så när jag och Jimmy flyttade hit, så tömde vi dom nödvändiga kartongerna och ställde ner dom i källaren. Lustigt att vi inte skar ner dom, så dom tog lite mindre plats. Men jag är mest glad för det, för jag har ingen tejp hemma och nu kan jag i alla fall börja packa! Inget ont som inte har nåt gott med sig!

Och eftersom tv-tablån suger, så tänker jag hoppa in i duschen och krypa ner i sängen. Den nya boken är ju jättebra, men jag är inte förvånad över det. Det är ju ändå Marian Keyes som skrivit den, hur kalasbra måste den inte vara då?? Det känns som att innan jag flyttar så är det packa och läsa böcker som gäller för min del... Ska försöka klämma in lite vänner och familj och lite sånt också, men vi får se...
Hur som helst, jag hoppas att alla haft en härlig lördag!

Kram kram

Inga kommentarer: