fredag 8 juni 2007

Rörigt med dagarna...

Så har ännu en dag gått över. Jag börjar på riktigt allvar bli förvirrad om vad det är för dag. Jag har varit på stan och gjort massa ärenden. Jag har beställt nytt pass, jag har tagit foton för skolgrejer, jag har hämtat ut en rekvisition för en ny nyckel och sen var jag iväg och fick nyckeln gjord. Jag åt lunch med mamma. Jag solade lite ute på gräsmattan. Sen gick jag in, jag la mig på soffan och tittade på tv. Alla vardags-serierna var på tv och jag fattade ingenting! Det är ju lördag. Eller...? Jag har liksom noll koll på läget. Men jag antar att det lätt blir så när man har lördag hela veckan...

Hur som helst. Idag har jag egentligen inget att säga. Fast i och för sig. Det har jag kanske... Alltså, jag läser ju många bloggar. Bland annat läser jag Alex Schulmans blogg och jag blir lite lessen när jag ser att han blir cencurerad av sina chefer. Alltså, varför anställer dom någon som dom vet inte kommer hålla sig rumsren och följa regler? Aftonbladet har även lagt in små ikoner så man kan stoppa inlägg man anser provokativa eller grova. Eller om man bara inte gillar inlägget. Sen tror jag att dom på Aftonbladet tar och kollar om det verkligen finns anledning att stoppa det. I det här fallet känns det som folk stoppar bara för att det är Alex som skriver. Han är en person man älskar eller hatar. Jag gillar att läsa det han skriver. Jag har ingen åsikt om honom som person. Men jag tycker han ska ta sin blogg nånstans där han får skriva det han vill...

Och så vill jag säga att jag hoppas Schyffert skojar lite när han säger att han tar semester från bloggen över sommaren och kommer tillbaka i augusti nån gång...
Men jag blir glad igen när jag ser att Magnus Betnér kommer att skriva mera under sommaren, lite längre inlägg också.

Nu blir det proteindrink, dusch och sängen. Inget mer surfande, inget mer bloggande och jag lovar att det blir så!
God natt!
Kram kram

Inga kommentarer: