onsdag 20 juni 2007

Neverwhere

Ikväll ska jag börja läsa på en ny bok, som jag köpte för evigheter sen. Det bästa med att flytta till England är nog att jag fått tummen ur att läsa lite böcker som stått och samlat damm i alla år. Boken jag ska läsa ikväll heter Neverwhere och är skriven av Neil Gaiman. Får se om den är nåt att ha..

Det är en Fantasy/Si-Fi bok som handlar om en värld under Londons gator. Jag får nog berätta mer när jag har kommit in i boken lite mer, för just nu känns det lite svårt att beskriva vad den handlar om utan att det ska bli tokigt... Men det är änglar och munkar som vaktar magiska nycklar, det är odjur i labyrinter och det är mördare och massa mer... Jag hoppas den är bra. Den är ju bara 288 sidor, så det borde gå fort att läsa ut. Keyes bok var ju på över 500 sidor och det tog en vecka... 3-4 dagar ger jag det, om den är bra...

Återkommer med mera!
Och sov gott!

Kram kram

Inga kommentarer: