tisdag 19 juni 2007

Måste sova jue...

Jag kommer aldrig i säng! Det är hopplöst! Och ändå så vet jag att jag har en superbra bok som väntar på att bli utläst... Men jag har fastnat på Supermammans blogg. En helt fantastisk männsika som skriver om allt mellan himmel och jord, mest om barnuppfostran, oro över barnet och sin egen uppväxt. Hon skriver om det som händer i vardagen och reflekterar över tidningsartiklar och annat som händer omkring oss. Hon skriver allvar med glimten i ögat, hon lyckas på nåt sätt få en att le samtidigt som ögonen tåras av allvaret.
Och här sitter jag dagarna i ända, istället för att packa, som jag verkligen MÅSTE sätta igång med på riktigt imon, och läser blogginlägg efter Metro-krönika efter Allas-krönika. Det känns inte som det är nåt slut på det. Men jag ska bara läsa ett till... Äh, ett till gör inget.... Och så har det gått en timme till.

Annars idag har det hämtats ut pass, ätits lunch med mor, skrivits papper på Aranäs och det har inhandlats lite till midsommar. Eftersom jag och mor är inbjudna på lite släktsammankomst och vi är dom enda som äter sill, så får vi inhandla våran sill själv. Alla som äter sill, vet att man äter sig lätt mätt på sill när man har potatis, gräddfil, sallader och massa annat på bordet. Så jag antar att jag såg rätt dum ut när jag lägger upp min lilla sillaburk på kassabandet, efter att gubben framför hade 15 burkar och paret bakom hade 10.... Men lilla jag skulle storkna om jag åt så mycket sill! Men uj, vad gott det är!! Får nog köpa mig lite potatis, gräddfil och en burk sill till middag imon. Ska även ta med en burk till England och bjuda familjen där på lite svensk tradition. Hihi..

Nu ska jag verkligen krypa i säng, läsa i min bok och sen ska jag sova gott!

Nattinatt!
Kram kram

Inga kommentarer: