måndag 11 juni 2007

Puss och kram på er!

Sitter här i min soffan. Som tur är, så sitter jag här ensam. Inte ens katterna kommer i min närhet. Jag har varit på gymmet! För dom som äcklas av svett och så, ska veta att jag bytte kläder innan jag åkte därifrån... Men svetten har torkat in och jag känner mig ganska ofräsch igen, nu när jag skriver om det. Ska duscha snart, ska bara blogga lite...

Efter träningspasset, där jag svettades ut mer än en liter vätska, så kände jag mig ruskigt glad! Jag vet inte varför, men det var bara en liten bubbla. Eftersom Rebecka skulle ha lite frukost till imon och lite frukt, så hängde jag med. Eller jag fick henne att gå till ICA eftersom jag också behövde ha grejer därifrån. Väl inne på ICA så för det första blev mitt minne blankt, jag hade inte en susning om vad jag skulle ha där... Jag hade gjort en lista i mitt huvud på massa grejer, men puts väck liksom! Snacka teflon-hjärna! Och jag som ska börja plugga??? Hur ska detta sluta...? Suck... Jaja, hur som helst, vi traskade runt lite och så frågade Rebecka om hjälp hos en som jobbar där. En tant ryckte tag i biträdet och var riktigt grinig, för hon hade inte fått hjälp och det fanns ju INGEN att fråga!! Dålig stil, tyckte tanten. När biträdet och Rebecka gick iväg, så vänder sig den sura tanten till mig och säger: Dom har inte längre råd att ha några biträden som hjälper till efter att dom höjde lönerna ICA-anställda! Ursäkta mig, men jag bad inte om att få bli smittad med ditt ruskigt griniga och sura humör, men tack som fan för att du förstörde min kväll! Om du är så jävla hjälplös att du inte kan reda dig själv, så kanske du inte ska gå och handla på kvällen när vem som helst kan räkna ut att det inte är full bemanning!! Hade hon varit där lite tidigare på dagen, så är det ju hur mycket hjälp som helst! Då finns det ju en i varje hörn som är där för att hjälpa till! Sånna surkärringar, som har HELA dagen på sig att handla(för hon var pensionär), kan handla när dom kan få hjälp, så dom slipper sura ner hela omvärlden! Om jag blir en sån hagga när jag blir gammal, så SNÄLLA, skjut mig!!
Efter den här incidenten kunde jag inte bli pigg, alert och på gott humör igen. Alla små grå hade packat ihop och gått hem. Inte ens minnet av Bull´s välformade rumpa och resten av hans muskulöst trimmade kropp, funkade.... Han hade varit perfekt om han varit några år äldre och jag kunde få ändra en sak till... Nej, inte snuskigt, jag lovar!! Men hur jag än försökte, så gjorde minnet mig inte gladare... Försökte minnas tillbaka till Piff och Puff också, men det hjälpte inte heller... Jag ansåg loppet kört, jag gav upp och Rebecka trodde nog jag hade krashlandat i Uno och inte skulle orka ta mig till tåget. Hon verkade lite orolig... Men jag tog mig hem och nu sitter jag här. Men jag är hemma i alla fall och skulle jag somna i soffan, så är det inte första gången...

För er som orkat läsa detta osammanhängande blogginlägget, tack för uppmärksamheten! Ni är tappra!
Stora kramar på er!!
En liten puss är ni värda också!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Träffar du på liknande tant igen skall du fråga: "har du inte fått nåt på länge eller??"