fredag 27 juli 2007

Dåtid, nutid och framtid - Funderingar i mängder

Sitter på Kulturhuset Fyren och surfar. Dom har gratis uppkoppling här och det känns skönt att få stilla abstinensen lite. Sen i torsdags har jag surfat tre gånger, tror jag, och det är lite mindre än jag är van vid. Som arbetslös har större delen av mina dagar gått åt till att surfa, titta på tv och slappa. Det har inte funnits tid till annat än packa, städa och sova.

Att bo hemma hos mamma är allt annat än en dröm, men det rör sig ju bara om en vecka, lite drygt, så det går ju. Mammas lägenhet ser ut som kriget och vi gör vad vi kan för att få lite ordning på det. Det kommer nog se helt okej ut när vi lämnar landet på tisdag.

Fattar ni att jag om bara fyra dagar inte är här längre, i Sverige. Jag tror inte jag har förstått vad som varit på gång förrän nu. Igår var Jimmy här och hämtade katterna och det går inte att förklara tomheten dom lämnar efter sig. Jag kommer att ha tät kontakt med honom för att se hur det går och så. Jag är så nöjd att han tar hand om dom, för hade det inte varit för honom, så hade dom varit i katthimmelen nu. Eller i alla fall haft en tid på väg dit. Men Jimmy var inte sen att ta hand om dom. Dom kommer få det helt super där, det är jag säker på. Vi får se hur det utvecklas. Tills vidare kommer jag ha två surrogatkatter, så jag kommer inte bli helt kattfri! Hihi...

Annars har det inte hänt så mycket. Har börjat säga hej då till släkt och vänner, bytt mailadresser och telefonnummer med alla, resväskorna är halvpackade, tvättmaskinen går varm och nerverna börjar tajtas till lite. Pirret i magen har ökat och funderingarna om jag gör rätt snurrar. Jag vet att gör rätt, men hade det kunnat bli på nåt annat sätt? Tankarna kring det kraschade förhållandet, var det mitt fel, kunde jag gjort nåt annorlunda? Hur funderar Jimmy? Ångrar han sig? Kommer våran vänskap bestå hela denna tiden? Det är så många frågor och man vill bara ha svar. Svar som inte går att få... Inte nu....

På tisdag reser jag. Jag har ingen fast punkt kvar här i Sverige. Inte på lång tid och frågan är om jag kommer tillbaka igen för att bo här.

Vi får se hur det hela slutar...

På återseende!
Kram kram

Inga kommentarer: