tisdag 24 juli 2007

Hejsan hoppsan!

Sitter nu i en i stort sett tom och ren lägenhet. Källaren är dock full av skit, som jag ska åka till tippen med om en liten stund. Ska bara skriva ett litet inlägg så ni vet hur jag har det...

Hela dagen igår städade vi lägenheten. Nu är det lite kvar i badrummet och så är det spisen och kyl/frys i köket. Fattar ni hur mycket städa det egentligen är när man ska flytta?? Det är helt otroligt att man inte är mer sjuk egentligen! Att man inte har astma eller allergier! Damn vad damm det finns i skrymseln och vrår man inte tänker på, bara för man inte ser dom. Typ bakom element och bakom badkaret!! Ujuj...
Men nu är det mesta gjort. Jag hoppas att det inte blir några 9 timmar med rengöringsmedel idag. Glömde ju använda handskar, så huden har nästan fräts bort i allt ajax, vim, klorin och grönsåpa som gick åt igår! Nu är det på´t igen!

Jag vet inte när jag kommer åt internet igen, eftersom jag idag packar ner mina modem och skickar tillbaka dom till bredbandsbolaget. Men jag hoppas att jag nånstans ska hinna med och lägga ett inlägg innan jag flyttar över till England. Fattar ni att om en vecka sitter jag på flyget just nu. Faktiskt så lyfter vi nu. 10.20 ska planet lyfta! Åh, jag längtar såååå!! Men det är mycket kvar innan dess. Det ska städas klart, sägas hej då till katterna (om Jimmy behagar höra av sig...) och det ska packas kläder. Imon ska jag ta spruta mot hjärnhinneinflammation. Inte spännande, men ett nödvändigt ont... Har lite sprutskräck... Det ska växlas pengar, det ska pratas med banken, det ska sägas hej då till vänner och bekanta. Det är ruskigt mycket att hålla i huvudet, kan jag lova! Tur jag har en kom-ihåg-lapp nerpackad nånstans... Hittar jag den, har jag koll på läget, annars får det gå som det går...

Nu måste jag kila!!
Ta hand om er så länge!
Kram kram

Inga kommentarer: