fredag 6 juli 2007

Liten vovve, lax och Gilmore

Idag har jag haft finfrämmat! Oscar har varit här och hälsat på. Tanken var att jag skulle vara hundvakt imon, men eftersom den stackars chiuauan var livrädd för mina stora katter, så blir det inte så. Dom var ju ganska rädda, dom med... Hur som helst, han var så rädd, i alla fall i början. Efter en stund blev han lugn och somnade gott i Rebeckas famn. Men ingen Rebecka, ingen lugn Oscar, så han får åka hem till sin mamma istället över dagen.
Att Oscar åkte hem igen gjorde ingen gladare än Rosa. Fast det tog henne nästan två timmar innan hon vågade sig ut i vardagsrummet igen...

Sen var det dags för middag. Idag blev det vitlöks- och örtermarinerad lax, bakad i ugnen. Till det blev det couscous, med rödlök, lite smör och limesaft. En klick lätt creme fraiche, utan laktos, till det gjorde susen! Riktigt mumma var det!

Nu ska jag ta mig en dusch, sen blir det Gilmore Girls resten av kvällen!! Och ja, jag saknar fortfarande lite choklad, men det är väl lika bra jag inte har nån choklad. Har i och för sig supergoda Pringles Thai-chips, men det är inte samma sak som choklad jue...
Kanske imon...?

Kram kram

1 kommentar:

Rebecka sa...

Vi ber om ursäkt för att ha skrämt dina katter så totalt! I alla fall den ena av dem.... inte meningen...