tisdag 10 juli 2007

Couscous och bebisar!

Många inlägg idag blir det!

En bloggerska som jag läser regelbundet, Carro, har gått och blivit mamma. Jag visste ju om det, eftersom hon har lagt upp bilder på hur magen växer och så. Nu har bebisen äntligen tittat ut. Fyra kilo tung(lätt?) och 51 cm lång(kort?) och tilldelad namnet Ella. Jupp, en tjej blev det. Jag måste få gratulera dom lyckliga föräldrarna. Carro känner inte mig, men vi har gemensamma vänner i Rebecka(Sverige).

Men jag hade också en annan anledning till att titta in och skriva ännu mera idag. Mat... Jag har en splittrad syn på mat. Jag älskar mat, det kan ingen säga annat om. Men ujuj vad tråkigt det är att laga mat. I alla fall till mig själv... Jag gillar att testa mig fram och är ingen höjdare på att följa recept.
Idag testade jag mig fram till det här, och ja, jag har fått en viss mani på lax och couscous....

Vitlöksmarinerad laxfile, ugnsbakad.
Couscous, salt, smör
Finhackad paprika, valfri färg...
Skivad purjolök
Plommon/cocktailtomater
Vitlöksmarinerad fetaost
Balsamvinäger.

Blanda allt i en skål och mumsa på!
Simpelt och gott! Och det går fort, fisken ska vara i ugnen i 20 minuter i 200 grader och under tiden är det bara att hacka, skölja, rensa och dela grönsakerna, blanda i fetaosten, fixa couscousen och blanda ihop det. Smakar smaskens, jag lovar!

Det var bara det. Men var lugn, jag återkommer säkert snart igen!
Kram kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår precis hur du menar. Det är nog det där mystiska som gör det. Han är ju inte "mystisk" i Bones, det är det som saknas.
Jag följer inte Bones särskilt mkt just nu, men är det på tv när jag ska kolla så ser jag gladeligen på det!
Jag tackar så mkt för din kommentar, det uppskattades! =)

Nä, det är inte kul att laga mat till sig själv. Mkt roligare om man är minst 2....men det är kul att testa lite olika varianter, vem behöver recept? he he

Anonym sa...

Jag har inte träffat Schulman ännu, men snart, snart.....
Det kommer att komma ett inlägg om det, var så säker! ;)
Om han tillåter vill säga, men det tror jag nog.
Håll ögonen öppna, så märker du! =)
Ska ha lite koll på din blogg med!