söndag 1 juli 2007

Mördarsniglar

Jo, jag var ju nere och köpte några fina skivor entrecote och lite frukost och varje gång jag går ner till affären, så måste jag hoppa på tå över alla sönderkrossade mördarsniglar! För när det regnar, då tittar dom fram. Dom sniglar sig över gångbanan för att dom anar att gräset är grönare på andra sidan. Halvvägs över, så kommer det en cykel eller moped och snigeln är mosad. Grejen med mördarsniglar verkar vara att ingen tycker om dom, förutom andra mördarsniglar. Så när en snigel mosats, kryper det fram tio till som börjar smaska på dom. Ibland händer det att en mopedist eller cyklist inte ser högen med sniglar och kör rätt igenom. Och den där lilla gångvägs-snutten som jag pratar om, cirka 100 meter lång, är numera FULL av sånna där högar. Men eftersom det inte regnar riktigt hela tiden, så torkar sniglarna mellan skurarna. Och råkar man trampa på dom då när dom torkat lite, så krasar det under skorna. Därför hoppar jag på tå kors och tvärs över gångbanan, jag gillar inte krasandet och inte heller tanken på att ha mosade sniglar under mina skor... Om man möter nån på avstånd, som inte känner till snigel-grejen, så tänker dom nog att jag borde ta mitt lilla färgglada piller.... Eller nåt... För lite kul måste det se ut...

Det var bara det jag ville säga... Räkmackan var god och nu väntar lite vila, innan det är dags att göra sig redo för grillfest!

Ha en fortsatt härlig söndag!
Kram kram

Inga kommentarer: