tisdag 10 juli 2007

Regn så klart...

Jag gick en runda runt kvarteret, kan man säga. Jag skulle gå vägen bort till OKQ8 och hämta mitt paket. På vägen dit såg jag alla svarta moln som tornat upp sig över macken. Typiskt, tänker jag, men jag kanske hinner... Jag var inne i knappt två minuter. Går ut för att packa om lite i min väska och så. Funderar lite på varför alla springer in på macken, så spännande kan det inte vara där inne. Tro mig, jag var precis där jue... Då hör jag smattret på taket. DET REGNAR!!! Typiskt, det har varit soligt hela förmiddagen och just dom 20 minutrarna som jag bestämmer mig för att titta utanför dörrarna, så börjar det regna. Sånna där stora droppar, som rymmer hur mycket regnvatten som helst!!

Jaja, bara att trava hemåt och hoppas att man inte blir för blöt. Har varit hemma i ca två minuter när jag ser att SOLEN SKINER UTE!! Är det ett skämt?? Why?? Ska jag göra ett nytt försök och gå ner till affären? Juicen är slut...

Shit happens! Nu ska jag bläddra i min nya bok, betala lite räkningar och ta det lugnt framför tvn en liten stund. Håller solen sig kvar, så ska jag gå ner till affären sen.

Hej hopp!
Kram kram

Inga kommentarer: