måndag 2 juli 2007

Konstigt, konstigt...

Idag har varit en konstig dag. Jag sov dåligt i natt och av nån anledning så skyller jag den konstiga dagen på det. Det gick bara inte att somna igår. Jag läste, jag lyssnade på musik, jag gick upp och drack vatten, jag lyssnade på radio, jag vred och jag vände på mig. Men nej då, inte sova, det gick inte!! Jag sov en halvtimme här och där, men det var nog inte förrän vid 4 jag somnade på riktigt. Och nån väckte mig vid halv 8 för att kräkas... Jag får alltid sån panik då, för det finns ställen det inte får hända på, så man far upp, fäktar undan katten som kväker och sen yrar man efter papper och tillslut, kan man yra tillbaka till sängen. Somna om, det var det jag hade i tanken. Men John Blund var puts väck, så det blev radiolyssnande och slumrande istället.

Nån morronpromenad blev det inte, så jag funderade på ett program inatt. För träningen, alltså... Kom på att det ligger nog några gamla, beprövade i min lilla träningsmapp, så jag bestämde mig för en tre-splitt: måndag, onsdag och fredag. Tisdag och torsdag blir det morronpromenad och lördag/söndag är det vila. Med rätt kost, eller i alla fall hyffsat bra kost, så kan det nog bli ganska bra... Idag var det ben som stod på schemat. Jag har inte tränat på gymmet på över två veckor, så det var med aningens dåligt samvete jag gick dit. Väl där kände jag mig som hemma med en gång! Hihi... Körde ett milt, men ändå hårt pass och efteråt kändes det härligt! Bill, Bull, Piff, Puff och alla andra sötnosar som tränar på eftermiddagar och kvällar, får ursäkta, men det blir nog förmiddagspass i fortsättningen. Då får jag ett härligt gensvar, känns det som. Kroppen är fräsch och det är hyffsat tomt på gymmet. Kanske slänger in nåt eftermiddagspass för att träna med Rebecka, men fokus kommer nog ligga på runt lunchtid.

Annars har jag inte gjort så mycket. Tvättade mina lakan, som jag inte hann med när jag tvättade sist. Så nu är det bädda som gäller... Boring... Men det måste ju göras!

Det där med att det varit en konstig dag i dag, det är humöret. Ena stunden känns allt bara kalasbra, nästa känns det tungt och jobbigt. Och då känns det som jag bara vill kasta in handduken och ge upp... Två sekunder senare, så känns det bara spännande. Konstigt värre, fast lite sömn, träning och prata med brittiska myndigheter tar ju på krafterna.

Nu ska det bäddas, lagas mat och slappas framför TVn!

Hej hopp!
Kram kram

Inga kommentarer: