lördag 14 juli 2007

Jobbiga dagen är här....

Vaknade vid 8 morse, försökte somna om, men det gick lite sisådär. Funderade för mycket, så jag bestämde mig för en morronpromenad. Rensa huvudet lite. Nu står det still där inne, som tur är. Men jag känner mig ruskigt nere. Molle ligger i knät och spinner, Rosa har gosat ner sig i täcket och ligger och snarkar gott där. Undrar om dom fattar att dom inte ska bo här mer, att om ungefär 4-5 timmar sitter i gamla volvon på väg genom Sverige med destination Dalby. Det är så jobbigt att lämna bort dom. Det går liksom inte att förklara för nån som inte har haft eller har djur, på samma sätt som jag inte förstår grejen med barn och så. Inte alls samma sak, men typ... Mina bebisar ska flytta härifrån. Hur ska jag klara mig utan dom? Det är ju dom som hållt mig flytande här hemma hela vintern och våren... Och långt innan det. Rosa har bott med mig i 6 år, det är riktigt lång tid!! Gamla tjejen! Jag hoppas och tror att det kommer bli bra!

Nu är Jimmy och Matte på väg upp och om allt gått som planerat, så är dom här om en timme. Men det har ju aldrig stämt hittills, så varför skulle det göra det idag?? Antagligen bara för att dom ska hämta katterna. Jag vill ju ha kvar dom så länge som möjligt...

Nu ska jag göra mig iordning.

Hej hopp!
Kram kram

Inga kommentarer: