fredag 13 juli 2007

Tömma och rensa

Imon kommer Jimmy och hämtar lite möbler och katterna. Det kommer bli så jävla tomt här. Jag vet inte hur jag kommer reagera på att dom inte finns kvar. Möblerna är skitsamma. Klart det kommer bli lite tokigt att ha stereo och TV på rumsbordet, men det kan jag leva med... Det är ju bara några dagar det är frågan om. Men katterna! Hur kommer dom få det? Hur kommer Rosa reagera när hon ska flytta till stora huset med den stora hunden? Hon känner ju Max, men innan har det ju alltid varit hunden som varit på hennes territorium, nu är det ombytta roller... Molle är jag inte så orolig för. Jag räknar kallt med en hyffsat tät uppdatering om hur det utvecklas.
Så nu sitter jag och samlar kraft till att rensa ur byrån och plocka undan på rumsbordet. Det är så tungt att komma igång. Har också hämtat lite kartonger och kundkorgar på systemet. Dom skulle slänga alla korgarna, så jag roffade åt mig 6 stycken. Sånna som är bra att bära grejer i när man ska flytta. Så nu är det klart att börja packa köket. Det blir det dags för på måndag. Mamma kommer hit och hjälper till. Så efter måndag är det äta ute eller på papptallrikar som gäller! Tisdag är uppbokad för att riva ut mammas skrivbord där hemma. Hon har ett skrivbord som täcker hela väggen, en megalång skiva, vilandes på två stora skrivbordshurtsar. På skivan står en bokhylla, hemmagjord i en stor enhet. Så det blir att åka dit med stora hammaren och sågen och bara bryta isär. Har tyckt hon skulle göra det för länge sen, men för den generationen så måste allt mogna fram. Impulsiva beslut funkar liksom inte... Tur man inte är sån... Hihi...

Nu måste jag ta tag i verkligheten, annars får jag ingen sömn inatt om jag ska pyssla med det istället...

Hej hopp!
Kram kram

Inga kommentarer: