lördag 7 juli 2007

Varning! Långt inlägg....

Datorn fick ett frispel igår efter att jag postat mitt inlägg och vägrade att köra igång med dom två sista avsnitten av Gilmore, så jag fick snällt hoppa i säng och hoppas att det skulle gå bättre idag. Och visst gjorde det det!! Efter att ha blivit väckt av min "syster" och fixat lite med lite konton och lite sånt, så fick jag i mig lite frukost och satte igång dom sista avsnitten. Lite sorgligt var det allt att se Gilmore girls ta slut. Att för sista gången höra dom hysteriska konversationerna. Att äntligen få veta vad som händer mellan Logan och Rory, hur ska förhållandet sluta? Vem väljer Lorelai, Chris eller Luke? Kommer Rory få nåt flashigt journalistjobb? Jag vet hur det gick, men jag ska inte berätta... Eftersom jag inte vet vilka som följer min blogg, så kan jag inte tänka mig att det kommer bli nån anstormning om frågor och så. Dom jag vet följer den är inte så noga med Gilmore förutom Rebecka och det var ju hon som gett mig dom sista avsnitten...

Annars idag har jag trotsat vädret för att köpa lite choklad. Jag kände mig lite dum när jag stod och klädde på mig alla regnkläder och funderade på hur tokig man egentligen är när man pyltar på sig hur mycket kläder som helst, bara för att köpa lite dubbelnougat och en chokladkaka Geisha. Är suget verkligen så stort? Så jag funderade snabbt ut vad jag mer kunde tänkas vilja ha. Så jag raffsade ihop inköpslista för att baka Jennykakan som Rebecka bakade häromveckan. Grejen är så här att dom fredagarna som Rebecka har bakat till fredagsfikan på sitt jobb, så funderar jag ut nåt ärende som kan tänkas att vi måste träffas. Frågar jag dagen innan eller så, så är så omtänksam att hon tar med lite extra till mig. Igår blev det helt underbara kanelbullar! Jag smaskade i dom så fort, så jag hann knappt reagera! Hihi... Dom var verkligen kalasgoda, så där lagom bakade... Mm...

Sen var tvättstugan ledig, så jag passade på att tvätta veckans träningskläder. Dom ligger nu i torktumlaren och blir mjuka och goa.

Annars har det bara varit slappa som gällt här hemma. Suttit och läst lite i tidningar och lite bloggar. Och jag reflekterade över att Peter Jihde ska leda Idol. Hur kom dom på den idén? Känns inte han lite torr för det? Lite felplacerad? Tråkigt att Gynning gick från TV4 till Kanal 5, annars hade väl hon och Carina Berg fortsatt efter uttagningarna och hållt i själva tävlingen också. Jag vet inte, men det kanske kan bli bra med Jihde, intuitionen säger att så inte blir fallet, men, men... Tror jag missar det ändå, så det kan ju kvitta.

Och så det här med abortfrågan. Alltså, jag är för dåligt insatt i hur länge man ska kunna vänta innan fostret blir en bebis, så att säga. Men om man kollar på historien, på den tiden när aborter var olagliga, i länder där det är olagligt, kan man då inte inse hur dumt det är att förbjuda igen? Alltså, kvinnor dog för att dom blivit gravida av olika anledningar och inte ville behålla barnet. Man har ju hört skräckhistorier i oändlighet om hur det kördes upp rostiga galjar och andra förorenade föremål för att framkalla ett missfall. Jag kan bara tala för mig själv att om jag hade blivit våldtagen och därigenom blivit gravid, jag hade inte velat föda fram det barnet. Tänk själv att varje dag i nio månader påminnas om den upplevelsen. Jag mår illa bara jag tänker tanken... Nä, i den frågan så känns det lite grann som att man ska se hur var det sist abort var olagligt?

Jaja, nu ska jag sluta svamla och reflektera och gå ner och hämta min tvätt. Och ja, jag vet att det jag svamlat om nu är gamla grejer, men alltså jag har inte haft i det i tankarna när jag skrivit innan....

Hej hopp!
Kram kram

1 kommentar:

Rebecka sa...

Jasså här anger du mig helt öppet som fildelare!! Tack för den! ;o)

Och ja, man är tokig och gör tokiga saker för att få tag på lite choklad! Det är nog så att man egentligen vill något annat, frågan är bara vad?