måndag 9 juli 2007

IQ-test

Vaknade imorse vid halv 8, satte på radion och halvsov till 10. Då var det dags för frukost och sen in till gymmet. Så långt är allt okej. Körde ett härligt benpass och var rätt nöjd med min prestation. Är dock lite orolig över mina ben, som är lite väl ojämna. Det skiljde ändå några centimeter när jag körde raka marklyft. Inte bra, vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Har ju liksom inte råd att gå och fixa det... Jaja, jag kör på och ser vad som händer. Men jag får nog vara lite försiktig.

Åkte hem och tog en runda om ICA. Kylskåpet var ju änna tomt, så det behövdes lite påfyllning. När jag kom hem åt jag lite och sen dess har jag sovit. Eller halvslumrat. Förstår inte var den här tröttheten kommer ifrån!? Jag vill inte vara trött längre.

Idag blev det även bestämt att jag blir kattlös på lördag. Jag vet inte hur jag ska klara det! Mina bebisar ska flytta till deras pappa. Jag tvivlar inte på att dom får det bra där, men det är jobbigt att skiljas från dom. Rosa har ändå bott med mig i 6 år, så det är klart det blir tomt när hon försvinner. Molle har bara bott med mig i två år, men med tanke på den närheten han kräver, så känns det som det kommer kännas värst att han är borta. Rosa har ju alltid varit lite egen, hon vill ha det på sitt sätt, annars kan det kvitta... Vi får väl se hur det går. Jag ska sörja genom att gå på nya Harry Potter med Lisa på lördagkväll.

Och så sist, men inte minst. Jag läste på Mr Schulmans blogg om att han testat Illustrerad vetenskaps IQ-test online. Jag var ju tvungen att kolla på det där testet. Jag menar, jag ska börja plugga snart igen och jag är lite orolig hur mycket intelligens man egentligen besitter. Jag känner mig dock lite skeptisk mot det där testet, när det visar sig att lilla jag fick 119. Jag faller i resultatkategori Övernormal. Enligt deras statistik så ska jag ha fått bättre resultat än 89% av populationen... Kan det verkligen stämma? Jag tvivlar på det... Men lite glad blev jag i alla fall....

Nu ska jag duscha och sen ska jag sova!
Jag läste ut min bok igår och jag kan bara säga att det var en helt okej bok. Inte det bästa jag läst, men jag tror att jag har lärt mig nåt av den...
Ikväll påbörjar jag en ny bok: Rickard Flinga´s Iskallt och stenhårt-Mina tjugo år i Texas fängelser. Får se om den är bra. Har läst prologen och den känns rätt rörig, men jag tror det blir bättre när man kommer in i den...

Jag återkommer med rapport!

Nattinatt!
Kram kram

Inga kommentarer: