fredag 6 juli 2007

Blogg-gnället

Jag är som många av mina få läsare redan vet, blogg-beroende! Nu har mina bloggar som jag följer utökats, hur många dom är nu tänker jag inte ens försöka räkna på, det skulle bara göra insikten om att jag måste skaffa mig ett liv så påmind. Men hur som helst, så när jag läser bloggar och ibland även kommentarer, så undrar jag varför folk lägger energi på att bli arga och irriterade över vad folk skriver i sina bloggar. Dom gnäller för det är för personligt, för opersonligt, språket är för ovårdat, det är särskrivningar hit och stavfel dit. Om man nu stör sig så förbannat på vad folk skriver, varför fortsätter man då läsa den bloggen? Har folk ett behov av att vara arga? Läste en gång en artikel om en kille som har som hobby att läsa bloggar och kommentera varje inlägg om hur drygt, tråkigt, skadat, etc, etc det var. Om nån som jag inte känner trackar min blogg, så är det ju upp till den personen att göra det. Men nånting måste ju få personen i fråga att titta förbi. Är det avundsjuka eller ett sätt att hävda sig?

Om jag läser en blogg som inte riktigt faller mig i smaken, så går jag inte tillbaka till den. Jag förstår inte vad grejen är? Hur svårt kan det vara att INTE fortsätta läsa?

By the way, varför köpte jag inte choklad när jag var i affären? Fick just ett enormt sug efter choklad... Suck...

Jaja, hej hopp!

Kram kram

Inga kommentarer: