torsdag 12 juli 2007

Ringar och soffor

Den senaste tiden har jag haft lite tid för mig själv. Jag har funderat på allt och inget, reflekterat lite över det här med att jag inte går hos min terapeut längre, min flytt som närmar sig med stormsteg, att katterna ska flytta, hur tiden ska räcka till allmänt.

Men den största grejen som funnits i tankarna är terapin och allt det innebär. På nåt sätt så har jag inte funderat så mycket på vad vi pratat om förrän nu. Nu går jag igenom allt, hur har det hjälpt, hur har jag "läkt", vad har jag ändrat på i mitt liv och mina tankar? Och en sak som verkligen har lagt sig som en loop i hjärnan är pappas klackring. Han hade en klackring i guld med hans initialer inristade. Vad hände med den? Det är bara en som kan hjälpa mig med det, och det är min styvmamma. Får ta och ringa och fråga sen tror jag...

Annars har det inte hunnit hända så mycket idag. Jag var uppe i natt och städade ur sovrummet ordentligt, torkade fönster och gjorde rent i garderoben. Imorse dammsög jag och tvättade golvet igen. Louise var här och lämpade av lite grejer nämligen. Hennes pappa är riktigt snäll, han erbjöd att låna ut sin släpkärra när jag ska flytta. Det är bara och ringa, så skulle det inte vara några problem. Tyvärr visste han ingen som behövde en soffa... Varför vill ingen ha min soffa? Är det bara jag i hela världen som gillar min soffa? Jaja, flyttar jag inte hem efter utbildningen så får jag väl skänka den till myrorna eller nåt... Men tills dess kommer den finnas kvar på Blocket. Priset går att diskutera, jag är inte omöjlig! Hihi...

Nu ska jag se om det regnar, kanske ta en sväng bort till affären eller nåt. Eller så blir jag kvar här hemma, i min soffa och flumma runt bland TV-kanalerna..

Hej hopp så kanske vi hörs snart igen!
Kram kram

Inga kommentarer: