fredag 30 mars 2007

Uteservering!! Jippie!!

Idag var det dags för ny veckobudget! Det betydde idag lunch på uteservering, första utomhuslunchen för året! Sen blev det en liten glass... Glass är gott!! Snacka att det är najs att kunna sitta ute och äta lunch! Och inte bara det, efter att jag och Rebecka varit och tränat, så tyckte vi att vi förtjänade att äta nåt gott. Så vi åkte till Franks Gatukök och köpte varsin 150grammare och satt UTE och åt dom. Jaja, det var väl inget, tänker du nu, men lägg då till att klockan var 2030!! Och det var knappt kallt jue! Helt otroligt!! En kul grej till, jag fick köra stackars Uno nästan hela tiden! Trevlig bil, det där!

Konstigt att man kan få ner en hel dag på några få rader numera... När jag började skriva kunde jag skriva ett par A4 om hur min dag hade utvecklat sig. Tänk så saker och ting förändras...

Men för att det inte ska bli för tråkig och kort nattaläsning för dig, så kan jag berätta lite om att skolan inte kommer skicka ut några papper förrän i maj. Innan var det sagt slutet på mars, men det är ändrat. Ringde till CSN för att flytta fram mitt sista-dagen-att-skicka-in-papper-datum till den siste maj. Men killen jag fick prata med har nog pratat med många stirriga tjejer och killar det senaste. Han var rätt rak på sak och sa "Du kommer ju inte börja skolan förrän den 1a oktober tidigast ändå, så jag sätter 20e oktober, så löser det sig, du kan andas ut." Fast det kan jag ju inte ändå...riktigt... Alltså, jag vill ju ha allt på papper, att jag har nånstans att bo när jag kommer dit, att jag får mitt lån, att jag vet när jag ska åka och så 10 000 frågor till... Men visst, jag ska andas ut. Försöka i alla fall... Rebecka frågade mig idag om alla i min familj har så lång framförhållning som jag. Vi pratade om att min mor funderar på hur hon ska komma till Landvetter när hon ska ut och flyga om nästan två månader. Tanken är att jag ska köra, men detta är ett sidospår... Hur som helst, Rebecka undrade om alla har sån framförhållning, och då tyckte jag att nja, jag ligger ju inte så långt fram i tiden... "Inte? Du har ju i stort sett redan flyttat till England!" Visst ligger det lite i det, men jag vet samtidigt att det är en hel evighet till jag ska iväg och sommaren blir ruskigt tråkig om jag inte ska göra nåt annat än fundera och packa och hålla på tills dess... Jag kommer hinna packa om ett par gånger innan dess jue...

Och eftersom vi båda två är singlar, så pratade vi ju lite om pojkar. En hunk här i soffan, som kliar mig på ryggen, skulle inte jag tacka nej till. Men samtidigt så är man ju lite rädd att inleda nåt med nån, även om man vet att man ska iväg. Fast nån att krama på och titta på film med skulle ju inte skada, som sagt...

Nu ska jag gå och lägga mig alldeles ensam i min säng, läsa i min bok och höra Rosa och Molle snarka i varsitt hörn av fotänden på sängen... Inte en karl, men det är ialla fall inte helt tomt... Man får vara glad för det lilla!

Nu är det dags att nana... Sov gott!
Kram kram

Inga kommentarer: