söndag 11 mars 2007

Morronpromenad och djungelvrål

Imorse när jag vaknade, så tänkte jag lite grann på veckan som gått. Varje morron har jag haft en stor hund som flåsat mig i ansiktet och på det sättet talat om att det är dags för toalettbesök. Så det har ju blivit en promenad varje morron. Nu när jag låg där och funderade på om jag skulle gå upp, äta frukost och sen lägga mig en stund i soffan, så vände tankarna och jag kom på att varför ändra det som nästan blivit en vana? Jag har ändå ingen tid på morronen passa, i alla fall sällan före 9, så varför inte fortsätta med den där vanan? Sällan man har bra vanor att fortsätta med jue...
Så jag upp och klädde på mig lite träningskläder och pylltade på mig mössa och vantar och så, för det brukar ju vara kallt jue! Och så bar det av! Ett varv runt området och jag trodde jag varit borta en ganska bra stund. 25 minuter... Varför tog det 40 minuter förra veckan, tro? Hm, Maxen så klart!! Men från och med nu så blir det den rundan varje morron, så får vi se om det gör nån nytta...
Men ska det göra nån ultimat nytta, kanske man ska skippa dom där djungelvrålen jag satte i mig efter frukosten. Och det paketet Ballerina Toffee....
Fast jag kan ju inte slänga det bara för att jag fått för mig att ta morronpromenader, eller hur? Så det blir nog att jag sätter i mig den där Schweizernöt-kakan som ligger i skåpet till One Tree Hill och NCIS ikväll... Sen är det slut, en ny tid börjar och jag ska absolut inte äta godis på veckorna, bara helgerna. Såvida man inte är på kalas eller så... Hihi... Man måste få ha sina undantag...

Och så tvättar jag idag. Egentligen är korgen full, men eftersom jag hann slita lakanen ur sängen innan jag upptäckte att jag bara hade tvättmedel för två maskiner, så fick det bli lakanen som fick bli rena. Imon blir det nog en sväng till affären för inköp av tvättmedel. Usch, vad sånt är tråkigt att handla... Föredrar att köpa exotiska, nya saker från thai-hyllan, eller botanisera bland dom andra hyllorna som man egentligen bara rusar förbi i jakten på mjölk, potatis och lite kyckling och alla andra standardvaror man behöver för att laga den gamla vanliga maten... Varför inte ta en stund emellanåt och titta runt vad som finns och experimentera lite i köket? Det kan ju faktiskt bli riktigt bra... Det var en hint till min mor, som inte litar riktigt på sin kapacitet i köket, utan helst håller sig till kyckling, ris och pulver-currysås...

Nu ska jag återgå till min söndagskänsla. Jupp, jag har sån med, även om jag inte ska jobba imon.

Kram kram så länge!

Inga kommentarer: