söndag 18 mars 2007

Nytt inlägg

Söndag idag... Ännu en vecka är snart till ändå. Hade tänkt att bara inte gör nåt idag (skulle tvätta, men ändrade tiden till imon), men planerna ändras hela tiden jue. Tur man är så flexibel... Farmor ringde idag och undrade om jag hade lust att komma dit och hälsa på. Farfar fyller år idag och kusinerna från Hjo har kört ner för att hälsa på. Har inte träffat dom sen pappsens begravning, tror jag... Och det var ett tag sen nu. Nån gång kanske dom har varit nere, men max en gång... Fast en av dom bor i Gbg, så henne träffar jag lite oftare.
Hann inte skriva igår, eller rättare sagt, orkade inte... Rebecka ringde och undrade om jag inte ville hänga med ut och fota lite. Ja, varför inte, annars ligger man ju bara i soffan och filosoferar om livets upp och ner. Jag piffade iordning mig och gick ut och mötte upp på parkeringen. Vi skulle bara tanka, så var vi på väg... Men Rebecka, inte glömma nyckeln till tanklocket! Och glömma det hemma i lägenheten, många mil bort... Tokigt! Till Rebeckas försvar, eller nåt, så måste jag säga att hon är inte ensam om att glömma. Själv måste jag skriva upp ALLT, annars glömmer jag. Tre saker kan jag komma ihåg, oftast i alla fall: Nycklar, mobil och plånbok. Allt annat måste skrivas upp... Men efter en tur till hennes papps, så fick vi låna Gula faran! Ett litet, knallgult plåtshabrak som också kunde köra rally! Det var på gränsen till skrämmande när man tar kurvan på två hjul, men kul är det! Lilla Uno har jag lärt mig att lita på nu. Men nu kom det nåt nytt, litet in i mitt liv och då får man ju börja om från början...
Solen hann hur som helst att gå ner nästan, se det blev inget hav och inga foton tagna. Vi åkte hem till plastsyster Mia och hennes familj. Där fanns två yrväder till småtöser och som om inte det var nog, så har dom skaffat en liten valp!! Nog för att tänderna var sylvassa och trycket i käftarna var tungt nog för att agera hålslag på vilken myndighet som helst (trots sin ringa ålder), så var han ruskigt söt! Efter att ha lekt en liten stund, så blev han så trött, så han sov förbi middagen... Det händer inte så ofta, tror jag. Vi blev sittandes där ett tag, pratade mest hundar och olika raser. Och efter att ha sett den mysiga lilla valpen, så blev man ju inte alls sugen på att skaffa sig en egen jue... När jag kom hem sen tittade jag lite på olika vovvar och jag står nog fast vid min fralla. En vacker dag ska jag ha en liten fralla!! Men först ska jag plugga en stund...
Efter vi varit hos familjen Yrväder, åkte vi en sväng om ICA för att köpa till lite grejer till middagen. Det blev mozzarellafylld kyckling, inlindad i lufttorkad skinka med sallad. Hur mumisgt som helst. Och till efterrätt blev det vaniljvispglass med Dajm i. Också lyxigt gott!

Vi kollade en film också, Rumour has it, men Jennifer Aniston och Kevin Costner. En snygg kvinna och en ruskigt snygg karl i samma film...
Rebecka hade varit uppe jättetidigt och tränat, så hon var lite sliten och åkte hem vid 24-tiden. Själv kastade jag mig i duschen och sen tog jag ett jätteskutt rakt ner i lakanen.

Nu ska jag surpla upp mitt te, sen ska jag göra mig iordning för middagen hos farmor och farfar.

Hej hopp och kram!

2 kommentarer:

Rebecka sa...

Jag behöver snart inte skriva egen blogg :o)

Anonym sa...

Heej
NU har jag hittat hit....Hoppas du mår bra, vi får ta och träffas en dag
Storm Kram Malou