tisdag 13 mars 2007

Uppkörning

Idag är det tisdag. Den ödesdigra tisdagen har äntligen kommit. Vaknade med en konstig känsla i magen, det var en blandning av magknip och fjärilar. Men jag kände mig inte så nervös. Klockan ringde före 7 för första gången sen i december.. Då var anledningen att jag skulle passa ett plan till England. Idag var anledningen att jag skulle köra upp. Jupp, tio år efter dom flesta i min årskull, men bättre sent än aldrig, säger dom... Lite halvnervös var jag allt när jag gick ner till bilskolan. Skulle det bli sista dagen i mitt körkortslösa liv, eller skulle jag behöva fortsätta försörja mina stackars bilskolelärare?
Vi gick ut till bilen och började med att gå igenom säkerhetskontrollen. En bra grej på Bengtssons bilskola är att man träffas en halvtimme innan uppkörningen och går igenom lite smågrejer. Vi körde en lite runda, jag och Gert. Tillslut hamnade vi i Gårdskulla och det drog ihop sig. Vad han hette, min kontrollant, det kommer jag inte ihåg. Sånna detaljer hade jag inte tid att lägga på minnet... Men han var trevlig i alla fall. Vi pratade om allt från träning till kattugglor och fågelholkar, men det var mest Gert och kontrollanten som pratade, jag bara körde... Och denna gången kändes det riktigt bra. Jag kände mig lugn och sansad, det enda han hade att anmärka på var att jag var inte så sugen på att ta chanserna som kom när jag skulle på Onsalavägen. Men det var lite nervöst när dom bygger om där och dom kör som tokar ändå... Men det gick bra tillslut!
Väl framme så var det ett positivt besked! Jag hade äntligen klarat det! Bara tre månader exakt efter min allra första uppkörningstid. Men den blev det inget med.. Sen fick jag en ny tid i januari, den blev jag underkänd på. Då bestämde jag mig för att byta körskola. Jag började på Bengtssons och där har jag utvecklats mer som bilförare på 9 lektioner än jag gjorde på den gamla skolan på 46 lektioner. Konstigt vad en lärare kan påverka på olika sätt...

Jaja, nu är det klart och jag kan koppla av detta! Nu ska jag bara se om jag kan få tag på bil också... Har nog varken råd eller lust att köpa en bil om jag ska flytta till England om ett halvår.. Men vi får se vad som händer...

Nu ska jag dricka mitt te, jag ska varva ner och sen är det dags för lunch på Garlic med mamma och Rebecka. Ikväll kanske Lisa kommer hit en sväng för en Gilmore-kväll! Det var länge sen vi hade en sån, nu när hon bor hos mormor i Göteborg och har Femman själv.

På återseende och kram!

1 kommentar:

Rebecka sa...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS, you are soo worth it baby!