torsdag 8 mars 2007

CSN och A-Kassan...suck...

Torsdagen är till ända och helgen knackar snart på dörren. Som sagt är helgen inte dom roligaste dagarna på veckan för min del... Ingen post jue!! Hur drygt som helst! Men idag kom det post! Mitt Confirmation Letter från UCAS (Universities and Colleges Admissions Service, dom tar emot ansökningarna och skickar dom vidare till universitet och college och all information går genom dom) kom idag! Nu är det äntligen bekräftat att jag har fått en plats på Solent, jag ska bara skicka in ett litet papper och sen är det fixat! Men tänk om jag inte får CSN då? Vad händer då? Så jag ringde till CSN, och där är ett gäng som inte riktigt är haj på logiskt tänkande... Hon jag fick prata med sa att jag var sent ute, okej, kanske det. Men det hade ju inte spelat nån roll, för dom kan ju inte bevilja mig nåt lån om jag inte lämnar in ett antagningsintyg! Så det är väl skit samma om jag hade ansökt för ett halvår sen, dom hade ju kunnat ge mig nåt lån hur som helst!! Ibland kan man bli så trött på myndigheter, så man mår nästan dåligt. Och visst är det inte deras fel alla gånger, dom har sina regler och ordningar som dom måste följa, men shit pommes frittes!!
Jaja, jag bestämde mig för att chansa vilt och hoppas stenhårt på att CSN godkänner mig igen och ger mig pengarna. Men eftersom jag har en liten pessimist boende inom mig, så måste hon få prata lite också. Och hon säger att CSN inte kommer att ge mig lånet. Pessimisten menar att det har gått så bra hittills, så varför skulle det gå bra hela vägen?
Men samtidigt så säger optimisten i mig att det självklart kommer gå vägen med lånet. Varför skulle jag inte få det? Skolan och utbildningen är godkända av CSN, jag har fått låna för utlandsstudier tidigare och den kursen fick jag ju godkänt på, så allt talar ju för mig...

Och när jag ändå är inne på myndigheter som inte riktigt har alla hemma, så kan jag fortsätta med SIFs A-kassa. Ringde dom idag, för jag fick inte mina pengar, som skulle kommit i dag. Först blev jag bortkopplad i telefonsystemet. Sen när jag väl kom fram, fick jag reda på att jag inte fått några pengar för att mina kassakort inte har registrerats som dom skulle ha gjort. Undrar hur många som inte fick sina pengar idag... För jag kan väl inte vara den enda som haft oturen att fastna i datastrulet på SIFs A-kassa? Fast jag skulle inte bli förvånad.... Men nu kommer pengarna i nästa vecka i stället. Tur man har lite undanstoppat, så man klarar sig... Puh...

Men nu är det dags att fixa lite att äta, sen blir det softa framför tvn innan Max ska ha sin nattapromenad. Imon åker han hem igen... Kanske kommer han tillbaka på söndag, eller så får jag se när jag träffar honom igen. Min Maxentax! Hihi...

Kram och god natt!

Inga kommentarer: