lördag 24 mars 2007

Dags att ställa om klockan igen...

En lördag i vakuum. Idag har det absolut inte hänt någonting. Jag har inte pratat med en själ, förutom mor som hade nån snabb fråga angående Melodikrysset. Jag har annars njutit av en lugn dag. Jag har inte gjort något, jag har inte brytt mig om något, men jag har dock funderat en hel del. Det behövs ibland. Vi går genom livet utan att reflektera ibland över saker och ting.

Mest funderar jag på tider som ska komma. Jag vill så gärna att det ska bli höst, att jag igår när jag lyssnade på Annika och 10 klassiker, och hon påpekar att natten till söndag ska vi ställa fram klockan en timme. Sällan, tänkte jag! Vi ska ju ställa tillbaka klockan en timme... Eller hur är den där "Hur ska vi ställa om klockan"-hjälpen går...? Är det inte "På våren ställer man FRAM altanmöblerna, på hösten ställer man TILLBAKA dom"? Eller "På våren ser man FRAM emot sommaren och på hösten ser man TILLBAKA på sommaren"? Jomenvisst är det så!! Och det måste ju vara sommar först innan vi ska ställa tillbaka klockan igen... Jag var helt inställd på att vi skulle ställa tillbaka klockan inatt. Tokigt värre...
Det kommer gå fort nog ändå, jag behöver inte stressa så jue. Lika bra jag andas nu, för sen kommer jag nog inte hinna. Fick mail tillbaka från skolan igår om hur det funkar med att söka studentrum. Först till kvarn... Och jag vill sååå gärna ha en en-suite, med egen dusch och toalett! Jag kommer ju inte ha nån chans... Det är väl bara att hoppas på det bästa.

Och på tal om inget, jag vill inte vara singel längre... Det är inte kul längre!

Nu ska jag duscha, dricka lite te och titta lite på tv.

Ha det så bra så länge....

Inga kommentarer: