tisdag 27 mars 2007

Ursäkter och drömmar

Så, nu sitter jag här igen... Dagen har inte varit lika produktiv som gårdagen. Jag har inte gjort nånting egentligen, mer än en sväng ner till Arbetsförmedlingen. Var ju tvungen att uppdatera min profil med ett körkort och att jag numera bara söker sommarjobb... Sen var det ändå dags för min handlingsplansuppdatering, så jag luffade ner till stan.

När jag kom hem så mös jag ner i soffan... Pratade lite med en vän på MSN och han hade som uppdrag idag att dammsuga. Men så var han lite så tveksam, iom att vädret var så underbart. Och jag sa till honom att njuta av solen, skiten ligger ju kvar när solen går i moln. Själv hade jag planer på att skura undan allt damm som kommer efter kattsanden, men jag följde rådet jag gav Mikael, skiten ligger ju kvar imon med... Hur han gjorde med sitt damm, vet jag inte, men mitt ligger kvar än...
Sitter och drömmer för mycket nu. Ibland gör det ont att drömma... Just nu gör det det, jag vill bara ha saker. Och dumma jag tittar på sakerna jag vill ha... Det är ju lättare att ignorera vilja-ha-känslan om man inte tittar för mycket på det man vill ha. Under dom senaste 36 timmarna har jag tittat på tre saker som jag vet att en är i alla fall väldigt långt borta, men ändå måste jag titta ibland... Jag tittade på det lilla huset som hade varit perfekt för lilla mig och mina katter. En sak jag tittade på idag som ligger lite närmare, men ändå en bit bort, är en bil... Vill också ha en egen bil, känna mig lika fri som alla andra med brumbrum.... Och sen den sista saken, som jag satt och drömde om inatt. Den ligger väl närmast i framtiden, men är egentligen inte nåt jag måste ha. Varför är det så? Det man kan ha råd att ordna, det har man antagligen redan? En liten parantes där... Men hur som helst, jag skulle så gärna vilja ha en ny dator. Den här är gammal, bokstäverna har försvunnit, dom flesta sen jag blev arbetslös. Undrar om det beror på att jag är så tråkigt sällskap eller om det beror på att jag pillar mer på tangenterna numera...? Om detta tvistar de lärde... Hur som helst, jag vill ha en ny för den här har hängt med en stund.. Jaja, alla vill vi ha, ha, ha...

Idag skulle jag tittat på Gilmore, men det är hockey istället... SM-slutspel och allt... Men det är inget kul. Frölunda hade en dålig säsong och hamnade ï gränslandet. Så varför bryr dom sig om att visa totalt ointressant hockey på nationell tv? Jaja, en vecka utan Gilmore är helt okej. Men dom skulle bara våga flytta på Grey´s Anatomy imon!! Hur skulle man klara sig utan alla McHunks?? Shit pommesfrittes!! Hade fått slänga in en film eller två och kolla på DVD-hunkar istället... En film med Josh Hartnett kanske? Eller Channing Tatum? Det är ju finfina pojkar det...
Josh Hartnett & Channing Tatum

Inga kommentarer: