söndag 1 april 2007

Låååång lördag

Ojojoj, vad tokigt det blev igår! Inte för att jag var så upptagen att jag inte hann skriva, men jag bara inte orkade... Tyvärr. Det började med en trötter som låg i soffan. Lisa ringde några gånger, då planerna med att hon hade bilen och skulle köra in till stan grusades och när planerna ändrades igen för hon hittade bilnycklarna och skulle köra in till stan. Tror det kom fyra samtal på ungefär lika många minuter.
Hon hämtade upp mig tillslut i alla fall och vi susade runt bland alla affärer, först Freeport och sen Kungsmässan. Lisa shoppade så jag trodde plånboken skulle ta eld. Ibland får man faktiskt det! Det blev en fika och lite mer affärer. Sen bar det av hemåt, jag hade så ont i huvudet så jag trodde nån stod och skar i det, UTAN bedövning! Men ett par tabletter senare och drygt 1 liter vatten i kroppen, så var det rätt okej. Så jag och Rebecka bestämde oss för att hitta på nåt. Efter att tagit ett varv för att se vad vi har för fik/restauranger i stan, så hamnade vi på Karma! Överraskande? Nop, men det är nåt speciellt med det stället...
Det blev en räkmacka och sen pratades det huuur mycket som helst, om både det ena och det andra! Dom stängde klockan 22, så vi förflyttade oss till Uno för att hon skulle köra mig hem. Väl på parkeringen, så blev vi sittandes, diskuterande träning, kost och metoder för att träna... Jag låste upp min ytterdörr klockan 00.30 nästan. Men det ämnet är så stort, man kan diskutera det i all evighet. Det finns miljarder dieter och forskarrapporter och expretter som kan ALLT och är sååå duktiga, men dom säger emot varandra. Hur ska man göra? Vem ska man lyssna på? Alla säger nåt och ingen säger samma.. Såå, så jobbigt! Det gäller att testa sig fram och funkar det inte, så får man testa sig fram med en annan metod. Så länge man inte gör nåt som kan skada kroppen, så är det väl bara fritt fram.

Nu ska jag inte sitta här och bubbla för mycket om det. Jag ska gå och fixa nåt att äta, för jag upptäckte att skumbananer var inte jättegott till frukost... Hihi...
Sen får vi se vad den här dagen har i sitt sköte, förutom tvätten... Hmpf...

Ha en bra dag, så hörs vi kanske senare igen....
Kram kram

Inga kommentarer: