fredag 23 mars 2007

Förlorad fredag...

Jag saknar mina fredagar lite granna.. Pratade med mor innan idag och hon tyckte det var sååå skönt att det var fredag. För mig kan det lika gärna vara måndag, det är liksom inte fler eller färre klockor som ringer imon för mig. Visst känner man stämningen i luften att det är nåt speciellt idag, men det är bara en känsla, nåt i luften...

Missta mig inte, jag ångrar inte mitt beslut att säga upp mig själv. Det har kostat en del och visst var det tungt att få 45 dagars avstängning och 5 dagars karens från a-kassan. Men hade jag inte gjort det, hade jag mycket väl kunnat vara en av dom alla människor som går och får aktivetsersättning hos försäkringskassan. Nej, jag är glad att jag vågade ta steget och sa upp mig.

Angående min tandvärk, så kan jag meddela att den avtagit lite, men den slår till då och då. Så det molar lite där inne fortfarande.

Men en härlig historia, som får oss alla att hoppas lite, är ju turgubben som skrapade fram 5 miljoner på triss igår i tv. Han har varit med på nyheterna nu två dagar i rad. Han är inte den förste som skrapar fram det. Men hans kompis, som köpte lotten var bostadslös, urfattig och hade fått låna av turgubben för att klara sig en liten stund. Som tack köpte han trisslotter och lovade att dom skulle dela vinsten. Fick höra nu att den bostadslöse mannen har flytt landet. Jag kan erkänna att skulle jag vinna så mycket pengar, så skulle jag inte erkänna det för nån. Kanske mor... Och skulle det komma ut, så skulle jag nog fly landet också, till en början i alla fall... Men oj, vad jag inte hade tackat nej till några mille nu... Suck....

Kram så länge!

Inga kommentarer: