onsdag 7 mars 2007

Onsdag idag...

Idag har det egentligen inte hänt så mycket. Posten kom och jag fick ett litet brev-paket från Southampton Solent Univeristy. Tyvärr ingen ny information, det jag fick har jag redan läst på nätet. Jajamän, jag har verkligen lusläst hela skolans hemsida!! Det här brevet skickades i fredags, dagen innan jag accpeterade mitt erbjudande. Så nu sitter jag ändå här och väntar på mer och ny information... Suck, varför inte bara skicka allt på en gång, vrida fram tiden och låta det vara, säg juli nu... Jaja, det kommer att gå fort, det är jag övertygad om, även om det inte känns riktigt så just nu...
Annars har det som sagt varit lugnt idag. Benhinnorna har börjat krångla igen och nu är det illa.. Jag går ju en aning mer än jag brukar, så det kan väl ha med saken att göra. Men så här illa ska det ju inte vara. Att springa är bara att glömma just nu, det blir andra metoder för att komma i form. Som tur är finns det många andra maskiner på gymmet för det ändamålet! Hihi.. Alla tips för att underlätta välkomnas med glädje!
Jag går ju i terapi (för dom som inte vet), även om det inte är så ofta längre. Terapin är inte för att jag är ett vrak och helt knäpp, utan är spår från tider jag inte ens kan komma ihåg. Jag har fått en helt annan förståelse för barns uppväxt och en insyn i hur mycket barn faktiskt förstår, även när dom är bebisar. Det som gör att jag är den jag är idag, förutom alla mina vardagliga erfarenheter, grundades till stor del redan när jag var runt året gammal. Det skulle jag aldrig trott innan. Men nu, med hjälp av mamma bla, har jag ju förstått hur tidigt det grundades.
Nu har jag accepterat det som hänt, jag har förlåtit och jag har gått vidare. Jag har vuxit i mig själv och trivs med mig själv. Självklart får jag bakslag emellanåt, men just nu kan jag bara se framåt! Jag har fått en chans att få börja om, självklart kommer det bli tufft. Och skiter det sig, så har jag i alla fall försökt...

Inga kommentarer: