onsdag 14 mars 2007

Sol, vår och omotivation

Onsdag igen och halva veckan har gått. Oj, vad fort det går... Jag kan fortfarande inte fatta att lilla jag har körkort! Nån annan som kan fatta det? Tyvärr ser det mörkt ut på bilfronten, men det löser sig kanske...
Och våren är här! I alla fall just nu, får se hur länge det håller i sig. Jag borde ju vara hur glad och nöjd som helst, men jag vill bara lägga mig under täcket, sova bort ännu en dag och hoppas på att morrondagen kanske för nåt kul med sig. Vet inte varför jag är så omotiverad att ta tag i mig själv. Jag tog min morronpromenad, men efterhand min kondis förbättras, ju fortare går det att stappla upp för den lilla, branta serpentinvägen upp till övre delen av Varlaplatån. Så idag tog det knappt tjugo minuter. Måste nog hitta nån bättre väg att gå, men orkar inte leta. Det är ju bättre att gå den här korta vägen, än ingen väg alls... Eller..? När jag kom hem så gjorde jag lite frukost, drack mitt te och kom på att jag spelade ju in Hunken och hans kompisar i söndags, Miami Inc! Chris Nuñez är ju bara så grann att titta på, men han verkar vara en player. Men vad gör det när man bara tittar? Hihi... Sen insåg jag igår att jag inte skulle hinna se på Gilmore girls igår, så jag spelade in det också. Jag borde ju ha lärt mig att inte ringa min mor tjugo minuter innan ett tvprogram börjar som jag vill se... Men, men... Tur det finns video. Så imorse, när jag åt frukost, tittade jag på mr Nuñez och Gilmore innan jag somnade gott i min mjuka soffa.

När jag vaknade igen vid 12, insåg jag att mitt liv kommer förändras hyffsat radikalt i höst. Är jag verkligen redo för den här förändringen? Är jag redo att flytta in i en korridor med massa främlingar? Jag har ju svårt att leva med folk jag känner och har valt själv att leva med.. En oro hade börjat krypa sig under skinnet på mig. Efter att ha piggnat till lite mer, så insåg jag att det kommer bli tufft, men samtidigt ska det verkligen bli skitkul!!

Åh, vad jag skulle vilja ha värsta gottepåsen här, massa choklad och läskeblask och bullar och annat gott... Jag känner mig verkligen off idag... Borde träna, men jag vill inte träna själv. Hoppas Rebecka ska träna, då behöver jag inte flumma runt på gymmet själv.

Hej hopp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Man får gratulera till körkortet då Jessica!

#12