måndag 12 mars 2007

Träning, brutna löften och CSN...

Måndag igen. Idag tog jag en sväng om gymmet. Tänk vad fort man tappar när man är sjuk. Har iofs varit inne en gång tidigare sen jag var sjuk, men idag var det verkligen katastrof! Men såvida jag inte ger upp, så är jag nog tillbaka igen om en vecka. Hoppas jag...
Annars så blev det en liten morronpromenad idag. Det känns skönt att få lite frisk luft i lungorna, nu när våren verkar ha kommit äntligen! Hoppas bara den är här för att stanna...

Angående den där schweizernötkakan jag skulle äta upp igår... Det blev inte riktigt så, det blev middag till One Tree och NCIS, sen orkade jag inte äta den också. Och tro inte att jag klarar av att se den varje gång jag öppnar skåpet och låta den ligga tills på fredag... Nej, nej, det går INTE! Så lika bra att smaska i sig den med en gång. Har ju tagit morronpromenad och gymmat, så det gör nog ingen skada.

Tänk vad bra man är på att hitta på ursäkter!! Inte bra det här... Måste skaffa lite självdiciplin. Nån som vet var man köper sånt? Hmm...

Update på Englands-fronten: Skickade idag in den lilla talongen på mitt Confirmation Letter. Så nu gäller det bara att CSN inte stoppar planerna och inte beviljar lånet. Men dom senaste dagarna har jag bara hört om hur folk blåser CSN på massa pengar. Han som ligger i topp på skuldlistan har 2,3 miljoner i skuld. Han betalar i alla fall enligt planen. Av dom tio som ligger i topp på skuldlistan till CSN betalar bara tre enligt planen, dom andra nolltaxerar, är utan inkomst eller har gått under jorden utomlands. Sen är det ett gäng i Göteborg som håller på att blåsa CSN på lite pengar också. Men jag ska ju faktiskt verkligen plugga, så jag hoppas inte jag behöver lida för att det finns idioter där ute...

Nu ska jag diska, så jag har bestik till middagen sen. Ja, jag är lat och diskar när jag känner för det. Ibland är jag duktig och diskar varje dag. Ibland är jag jättelat och väntar tills allt är i disken innan jag tar tag i det... Hmm, inte bra...

Kram kram!

Inga kommentarer: