söndag 4 mars 2007

Testing testing

Så är det min tur att testa på det här med att blogga. Jag har för ett tag sedan börjat på ett äventyr. Om jag fullföljer det, visar sig så småningom, men det tror jag nog. Det är ju en dröm som är på väg att gå i uppfyllelse jue... Jag har sökt till Southampton Solent University och till BA(Hons) Fitness and Personal Training. Och för två veckor sen fick jag reda på att jag kom in. Nu är pappren till CSN inskickade, jag accepterade min plats på univeristet igår. Då orkade jag inte längre vänta på svar från dom andra utbildningarna jag sökt. Sen jag ansökte har jag läst om utbildningarna jag sökt, skolorna, städerna och jag kom fram till att det var i Southampton jag ville bo. Helst hade jag nog flyttat till Brighton igen, men dom hade ingen utbildning som passade mig lika bra som andra skolor, i andra städer. Men blir jag kvar i England, så finns det ju inget som hindrar mig att flytta dit senare... Hihi.. Man måste se möjligheterna också.... Eller nåt...

England är som mitt andra hemland. Ibland känns det lite som jag föddes i fel land, som England är hemma. Det är svårt att förklara känslan.. Det helt enkelt känns jättebra när jag är där.. Och såvida inte CSN sätter stopp för mig, så är jag snart på väg för att stanna i tre år. Visst känns det jobbigt att lämna familj, vänner och allra jobbigast blir det att lämna mina två katter. Men jag vet att dom får det super, dom flyttar ju till sin "pappa"!

Så här kommer jag att skriva lite då och då om vad som händer, lite funderingar och om hur livet utvecklar sig allmänt.. Och som sagt, jag är ny på det här, så ha överseende med ev struligheter... Hihi...

Så, det var mitt första inlägg här.
Nu är det dags att värma vetepåsen, ta en varm kopp te och förbereda sig inför natten. Har besök här av Max. Är hundvakt en vecka till gamla Maxitaxi! Han är för go! Katterna är inte lika glada, anar jag, men dom vänjer sig. Det måste dom, eftersom dom ska flytta till Max när jag flyttar till England... Så det blir nog lite oroligt nu första natten. Men det ska nog gå bra!

Kramar så länge!
Och sov gott!

Inga kommentarer: