onsdag 8 augusti 2007

Uppkopplad hemma!

Så nu har jag varit här en dryg vecka. Jag känner mig lite ensam, men inte så konstigt när man delat en liten lägenhet med mamma, moster och Rebecka. Bex bodde hos sina föräldrar, lite tur det, för det hade nog inte funkat att vi var 5 här... Hihi...

Jag har kommit i ordning rätt bra, tycker jag. Jag längtar dock tills jag har kommit igång med jobb och skola. Är på jobb-jakt, även om jag inte vet vad jag ska göra. Jag ska översätta mitt CV idag och sen är det bara att gå och lämna ut det. Det finns många sportaffärer och så här omkring som jag tänkte jag skulle lämna det till. Och lite bokaffärer. Sen är det ett och annat gym också, man kan ju alltid hoppas på att få in en fot där redan nu!

Jag var lite orolig för internet-uppkopplingen, då jag fick reda på idag att det inte skulle installeras förrän den 6 september här. Men när jag kollade idag, så såg jag att grannen inte har nån skyddad uppkoppling! Var nere på biblioteket igår och kollade deras uppkoppling. Rebecka hade tagit reda på var det låg, öppettider och så, sen smsade hon över det till mig. Jag gick ner och insåg att jag jag inte kunde komma in på varken blogg eller facebook. Inte msn heller... Nu är jag glad igen! Fast jag vet ju inte hur ofta jag kan vara uppkopplad, för det är första gången sen jag kom hit som jag hittat uppkoppling. Håll tummarna att det är ganska ofta... hihi...

Nu är det inkopplat en fast telefonlinje och jag har fixat med ett mobilabonnemang, så för er som har missat nåt nummer, hör av er, så fixar jag det. Mitt svenska nummer ligger i vila för tillfället, tills jag hittar en olåst telefon jag kan använda. Men mailen funkar som den alltid har gjort, så jag hoppas inte det ska finnas några hinder för att jag ska kunna hålla kontakt med er där hemma!

Jag ska fixa med lite bilder, så ni får se hur jag bor, skolan och lite om staden. Det finns ju två katter här i lägenheten också, kort på dom kommer. Dom är sååå söta! Men det är ju inte Molle och Rosa... Men jag vet att mina bebisar har det bra där dom är, så jag är inte så orolig för dom.

Nu ska jag nog avsluta för idag, annars blir det väl för tråkigt för er. Jag har det bra här och jag trivs, även om det är lite tomt på vänner och familj. Jag har en extrafamilj här som är helt super och jag hoppas på att hitta lite vänner när skolan kommer igång. Så jag är inte orolig än... Hihi...

Ta hand om er!!
Kram kram

Inga kommentarer: