tisdag 28 augusti 2007

Det här blir nog bra!

Nu börjar det närma sig skolstart! På måndag drar det igång! Inte på allvar, lite mjukisstart bara. Det blir två veckor med att lära sig hur man studerar. Jag är lite glad att jag bestämde mig för den där kursen. Jag hade nog inte klarat ett par veckor till utan att göra något alls av värde...

Jag var nere på skolan idag för att bekanta mig lite med hur det kan fungera. Jag tittade in på Students 1st. Dit kan man gå om man behöver hjälp med något. Om det är hemlängtan, pengaproblem, jobbsökande, studiehjälp, allt. Det finns inget dom inte kan hjälpa till med och skulle det mot alla odds vara så, så hjälper dom till att hitta nån som kan hjälpa till med det man behöver hjälp med. Jag fick hjälp med mitt CV. Ett CV i England ser inte ut som ett CV i Sverige, förstår ni. Fast det finns samtidigt inget som är rätt och fel i CV-världen. Men dom vill helst att det ska se ut på ett visst sätt. Vi pratade lite allmänt om att jag kommer från Sverige och hon gav tips på var jag kan söka jobb innan alla andra 10 000 studenter kommer till stan... Bland annat ska jag ringa till fotbollsarenan och höra om dom behöver lite hjälp. Tänk vad kul att få jobba med Southampton Saints!! Alexander Östlund och grabbarna! Hihi... Det hade varit nåt det! Jag vet en som tyckt det hade varit lite kul...

Annars har jag bara uträttat lite småärenden när jag ändå var i stan. Men det tog ut sin rätt... Nu är det dags för att sjunka ner i soffan och titta på lite tv. Det ska bli härligt!

Och så...
Grattis på födelsedagen, J! Kramar på dig!!

Ha en härlig kväll!
Kram kram

Inga kommentarer: