fredag 31 augusti 2007

Bioupplevelse

Kom precis hem från bion. För det första måste jag säga att Maya, hennes syster Ashley och hennes mamma är riktigt trevliga människor. Hennes mamma förstår nu att jag inte är döv. Av någon anledning så är det ganska vanligt att dom pratar tydligt och artikulerar ordentligt när dom pratar med mig. Jag vet inte varför, men när dom hör mig prata, så förstår dom att jag fattar lika bra oavsett hur högt eller lågt dom pratar...

Vi såg Knocked up. Jag tror den heter samma hemma. Det är med Izzie från Grey´s Anatomy och så ett gäng från en serie som gick på Femman för några år sen, men som jag aldrig kommer ihåg namnet på... Den var hur kul som helst!! Skrattade så tårarna rann. Vet inte om det berodde på att jag var ruskigt trött om den verkligen var så hysteriskt rolig som alla verkade tycka.

Jag fick ju lite nya intryck från att ha varit på bion här och bion hemma. Det är några år sen jag var på bio i England, så jag kommer inte ihåg vad jag tyckte då. Men jämförelsevis med hemma, så var det kul att gå på bio. Alla var liksom här för samma anledning, dom ville se filmen. Alla respekterade att det var andra som betalat för att titta på filmen och höll tyst. Det var ingen fritidsgård eller liknande. Dom sista gångerna jag varit på bio hemma, så har jag stört mig på småungar som pratat sönder filmen, pratat i mobil eller enbart bara varit rastlösa och inte kunnat respektera andra, helt enkelt. Det var kul att gå på bio här... Inte så farligt dyrt heller, som hemma ungefär. Det kostade £6.5o (91:-) för vuxen och £5 (70:-) om man är student. Jag har ju inte fått mitt studentkort ännu, så jag får tyvärr betala fullpris för allt kul. Men, men... Drabbar ingen fattig, eller HUR??? Hmpf..

Imon ska det fixas i förrådet! Om Bex är frisk, hon är snorig som få, så ska det ut i friska luften också. Hon ska springa en runda på 3 miles, cirka 4,8 kilometer. Jag och hennes kompis Debbie ska cykla bredvid. Det kanske får henne att springa lite fortare? Hihi...

Jag måste förtydliga lite om ett tidigare inlägg.... Alltså, köttfärsen jag pratade om var nötfärs, inte blandfärs. Iså fall så hade det ju inte varit så jättestor skillnad. Hihi...

Nu ska jag sova! Är trötter som bara den!
Sov gott allahopa!
Kramar!!

Inga kommentarer: