lördag 18 augusti 2007

Suck och snyft

Så jag vaknade av att posten kom idag. Det är så skönt att kunna somna om på morronen. Även om det är bra att jag vaknar till när Bex dönar igen ytterdörren på morronen. Då kommer jag ju upp i tid i alla fall..
Men imorse somnade jag om när jag vaknade vid 7-tiden. Vaknade av att posten kom, som sagt. Låg kvar och drog mig en stund innan jag tog steget och gick upp. Hämtade posten och det var ett brev till mig! Men jag blev inte lika glad när jag öppnat brevet och såg vad det var. Det var ett brev från det stället där jag sökt jobb. Det kunde ju bara innebära en sak, Nej tack, vi är inte intresserade. Annars hade dom ju ringt. Så nu är jag tillbaka på ruta ett igen.

Idag ska jag deppa lite över det, på måndag ska jag ner till job centre och se om dom kan hjälpa mig. Annars har är det bara att skicka iväg fler ansökningar och händer det inget, så får jag vänta tills skolan kör igång och jag kan söka jobb genom dom.

Fy vad drygt det är att bara få nej tack hela tiden. Det är ju inte det första jobbet som nobbar, om man säger så. Men jobb måste jag ha! Det är inget mer med det! Om jag ska klara det här utan att bli galen, så måste jag nog tyvärr jobba vid sidan om...

Så depp-dag idag, pepp-dag imon och på måndag är det fullt ös igen!!

Ha en härlig lördag!!!
Kram kram

Inga kommentarer: