torsdag 23 augusti 2007

Mail och vänlighet

Jag har ju tidigare gnällt på att det ekar i min mailbox. Nu får jag mail ganska ofta. Varje gång blir jag lika glad och nyfiken! Men den senare tiden så är det inte så spännande mail. Det är mest att jag blivit pokad, eller att jag fått en gåva från en vän eller att nån skickat meddelande till mig på Facebook. Grejen är bara att jag har redan sett det! Mailen ligger lite efter. Jag sitter ju med Facebook uppe hela tiden, så jag ser med en gång att jag fått nåt meddelande eller så där. Jag undrar om man kan ta bort den funktionen att Facebook skickar ut en notifikation till mailen så fort det händer nåt där... Nån som vet?

Annars började dagen med en timmes morgonpromenad utefter "stranden". Alla är så trevliga här, hälsar och stannar och pratar med varandra. Hundarna får hälsa och jag, som inte har nån hund, får stanna till och kela lite med vovvarna när jag hälsar på matte/husse. Det är så stor skillnad till om man jämför med hemma. Där tittar folk ner i gatan om dom möter nån dom inte känner. Man tajmar in sin promenad med vovven så att man ska möta så få som möjligt därute. Det är därför det ALLTID är någon ute och rastar. Jag bodde vid ett hund-promenad-stråk hemma i Kungsbacka och hade full koll på det. Jag var ju trots allt en uttråkad arbetslös i 8 månader innan jag flyttade till England och kunde utforska livet här lite granna.

Men jag undrar hur hälsosam min morgonrunda var när jag kom hem och satte i mig två rostade mackor med nutella... Ja, Rebecka, jag testade det när du hade åkt och nu är jag FAST!! Och det är ditt fel... Hihi...

Jag sitter och funderar på om jag ska åka in till stan en sväng och titta lite i affärer. Jag ska ju fixa ny mobil när som helst, beroende på när jag får pengar från något håll, J eller CSN, vem hinner först? Hmm... Jag skiter i vilket, bara jag får pengar fortfort! Hihi...

Först ska jag dock duscha, titta på en repris av Dawson´s Creek och sen får vi se om jag ger mig ut på äventyr eller om jag stannar här och ruttnar lite till...

Ha det så bra idag!!
Kram kram

Inga kommentarer: