söndag 19 augusti 2007

Söndag igen

Så var det söndag, städdags och veckohandla. Fick lite bilder från moster Yvonne igår och tänkte lägga upp dom senare idag. Just nu känns det som det är dags att ge sig iväg.

Drömde skumma drömmar inatt om folk där hemma. Att om man gissade var någons sommareställe låg, så fick man det. Vi hade släkträff, precis som förr i tiden, fast alla var med. Förr i tiden så fanns ju inte alla kusinbarnen, men dom var med nu. Saknar verkligen den sammanhållningen vi hade förr. Jularna när alla var med, kräftskivor och grillkvällar. Vi spelade kort till solen gick upp, skrattade och hade kul.
Men jag antar att när många blir fler, blir det jobbigare. Det finns inte utrymme för alla och alla splittras. Det är lite tråkigt att tänka på att jag inte träffat delar av min närmaste släkt på år och dar. Vi umgicks ju jämt förr. Vi växte upp ihop. Nu hörs vi inte mer. Tråkigt... Men sånt är livet.

Jag har ju ändå mycket kontakt med några släktingar. Jag är så glad att moster följde med över till England. Och tack för allt stödet, att veta att jag har stöd från så många är något som gör att jag fixar dom här veckorna innan allt kör igång.
Att folk har ställt upp så mycket, speciellt familjen här, Bex och hennes föräldrar. Det är helt ofattbart vilka människor jag hittat här! Att man tar in en främling och ställer upp så. Jag är verkligen som den andra dottern dom aldrig fick. Jag vet inte hur jag ska återgälda allt till alla... På något sätt så ska jag göra det, men det kanske tar lite tid. Jag glömmer inte det ni alla har gjort för mig!!

Nu är det shopping som gäller!!
Kram kram

Inga kommentarer: