söndag 19 augusti 2007

Facebook

Detta är mitt 202a blogginlägg och det känns ganska bra. Jag närmar mig 1000 besökare också, det känns också ganska bra. Jag trodde inte jag skulle få så många läsare. Och jag hoppas ju självklart att alla återkommer med jämna mellanrum. Av kommentarerna att dömma, så känns det som nån har slutat läsa, men det beror nog bara på det urtråkiga innehållet... Har jag fel?

Jag är en av alla människor som håller på med Facebook. Idag blev jag inbjuden till en grupp som heter Network Technical. För er som inte vet vad det är, så är det min forna arbetsplats. Det är nu drygt 4 år sen jag jobbade där, och under den tiden så har jag tappat kontakten med dom flesta av mina vänner därifrån. Det var därför mycket trevligt att se att Mr Philquist och filurat ihop gruppen och att Mr Bergendahl skickade en inbjudan till lilla mig. Jag hittade en skåning, en Knape och förhoppningsvis så har inte dom andra glömt mig, så jag connectar med lite fler människor.
Det är kul att, så här i efterhand, kunna dela lite minnen. Mr Bergendahl och jag hörs på telefon nån gång om året och återupplever minnen från förr. Vi skulle ha försökt hinna med att ses innan jag tog flyget över hit, men som vanligt går tiden allt för fort för att man ska hinna med allt man vill. Men kanske han kommer till London, vad sägs om en fika eller middag då?

Nu är det snart dags för sängen. Ska upp tidigt imon och åka med Bex till stan för att söka lite jobb. Ska sätta mig på Job Centre och inte lämna stället innan dom har fixat mig lite intervjuer som kan leda till ett jobb. Kan man sittstrejka på en arbetsförmedling?

Och Mr P, ser fram emot din ankomst...

Sov gott, alla vänner!
Kram kram

1 kommentar:

Rebecka sa...

Vaddå Mr P?! Är det jag som är dum och inte fattar? Eller är det du som är hemlighetsfull??! *Nyfiken*