tisdag 14 augusti 2007

God morgon allahopa!

Natten har varit allt annat än fridfull.. Det blåser och regnar och hösten är verkligen här. I alla fall för stunden. Men det var inte bara det, för det kan ju vara rätt härligt att sova igenom. Däremot så väcktes vi alla av ett enormt brak!! Glas krasade, burkar rullade runt, metall mot klinkersgolvet och det verkade inte ta slut. Två dörrar öppnades och yrvakna varelser flummade ut. Vad hade katterna gjort nu, undrade vi. Tände lampan i köket och där ser vi hela innehållet i skafferiet utspritt över HELA golvet. Det är inte så stort, men klockan 03.40 är det rätt mycket att plocka i ordning... Glassplitter, pasta, havregryn, socker, parmesan och diverse andra matvaror blandades på golvet. Det var bara att börja plocka.

En kvart senare kunde vi gå och lägga oss igen. Men hjärtat gick på högvarv och jag hade inte en möjlighet att somna... Lite musik i öronen och en katt vid min sida, så kom John Blund tillbaka. Men med tanke på nattens äventyr, så ligger en sån där konstig huvudvärk som bomull runt mitt huvud. Det gör inte ont, det är bara en diffus tyngd liksom.

Men jag har fått låna Bex träningskort, så jag ska nog gå över till gymmet runt hörnet och pumpa runt blodet lite. Det blir nog nu innan lunch, för ikväll ska Bex och Debbie iväg och köra intervaller vid stranden. Och om vädret blir lite bättre, så ska jag nog hänga på. Som Bex själv poängterade ut när vi var ute och tog en "power"walk en eftermiddag förra veckan, jag powerwalkar lika snabbt som hon springer. Det säger mer om hennes springande än mitt poweralkande, tror jag... För så snabb är jag inte! Hihi...

Nu är frukosten i magen, dags för en kopp te och sen blir det lite tv.

Men jag hör snart av mig igen!

Kram kram

Inga kommentarer: