lördag 25 augusti 2007

Gratis köttfärs?!

Idag har jag faktiskt varit på gymmet! Bex hade ett gästpass, så jag passade på när hon skulle gå dit. Det är inget höjdargym, men det funkar... Jag hoppas på att jag hittar ett som är bättre och billigare när skolan kör igång. Men jag kan redan känna träningsvärken. Jag har inte varit på ett gym på nästan två månader, så visst kommer det kännas... Att jag dessutom hjälpte Bex kompis att flytta till nytt hus med världens brantaste trappor, gjorde inte att jag kommer få mindre träningsvärk! Hihi... Men det var kul, jag fick träffa lite folk och det är aldrig fel!

Ikväll var det tänkt att vi skulle gå ut på en klubb som ligger en bit härifrån. Jag hade väl inte sett fram emot det supermycket, om jag ska vara ärlig. Det är Bex jobbarkompis som firar sin födelsedag där och det hade mest varit lite äldre folk där. Det skulle vara lite mer uppklätt och det är inte min grej. Att vi dessutom sprungit i olika affärer hela eftermiddagen gjorde att jag hellre hade velat ligga hemma i soffan och titta på film och äta godis. Men jag tänkte att varför inte? Film kan jag kolla på en annan dag och det är kul att komma utanför väggarna. Tyvärr har dock allt stillasittande gjort sitt och kläderna passade inte! Jobbigt... Fast jag vet inte, jag sörjer inte att jag inte kom ut. Det kommer bli nog med partyparty för min del och att lägga £12 på att ta en taxi hem, känns inte som ett alternativ för min budget... Hade kläderna passat, hade jag självklart åkt med. För ju närmare avfärd vi kom, ju mer sugen på det blev jag. Nu sitter jag här och försöker tröstäta massa choklad. Men i och med att kläderna inte passade, så känns det inte som att äta MER är rätt medtod att komma ur det här...

Jag och Bex har en deal nu. Vi ska äta upp det onyttiga vi har i skåpen, sen kommer inget mer sånt in där! Hon har själv några kilon hon vill bli av med och jag kan inte hålla på att smaska massa onyttigt om jag ska förespråka en hälsosam livstil! Nä, det ska bli ändring på livstilen alldeles strax. Det finns lite där i skåpen som ska bort först, tyvärr... Man luras lätt att köpa mer än man behöver när det är 2 för 1 och nedsatt pris på så mycket. Däremot blev jag nästan lyrisk när jag såg att ett halvt kilo nötfärs kostar £1.40, alltså 19.60:-!! Och då är det inte "rea" på den!! Det ni! Snacka om att det blir köttfärs till middag i tre år! Haha... Jag kollade inte på de andra köttbitarna som låg där, men man kan ju göra mycket på köttfärs, om det bara är det som är billigt... Hihi...

Nu ska jag krypa ner emellan lakanen med min bok, somna gott och vara pigg och glad när vi ska på grillfest imon eftermiddag.

Sov gott
Kram kram

Inga kommentarer: