fredag 31 augusti 2007

Äntligen slut på lördag hela veckan

Sista veckan med lördag hela veckan går mot sitt slut. På måndag börjar verkligheten. Det ska bli riktigt skönt. Jag har kommit till en punkt i vardagen där jag börjar störa mig på småsaker. Jag tänker inte gå in på detaljer, men det är funkar inte i längden att bara sitta hemma, surfa och inte ha det där sociala umgänget som man är van vid. Jag kan helt ärligt säga att jag hade ALDRIG funkat i Big Brother. Jag har fått ett nervöst sammanbrott och promenarat ut inom en vecka. Tänk att sitta inspärrad med samma människor i 100 dagar! Människor man inte har valt själv att ha i sitt liv.
Jag är ju lite i den situationen, men jag har valt min rumskamrat själv, men utan att egentligen veta något om henne, och jag tycker hon är en kul person. Men att bo ihop med en kompis kan vara rätt påfrestande, det är bara att fråga vem som helst som haft eller har varit inneboende. Att vara sambo är inte samma sak. Man kompromissar på ett helt annat sätt. Jag har liksom inget egentligen att säga till om här. Självklart vill jag ändra på saker och ting, men det är inte mitt hem och jag får ta det som det är. Hade jag haft ett liv, så hade det inte varit några problem. Jag har nog blivit rätt tolerant de senaste åren, i alla fall vill jag tro det... Men att bara vara hemma hela tiden och vara så beroende av en person som jag är av Bex, kan inte vara hälsosamt för någon... Därför är det skönt att verkligheten har kommit ikapp.

Men jag är nervös. Så förbannat nervös! Det känns som det är något som är tokigt... Något jag har glömt eller missat eller nåt. Det är så mycket att läsa och komma ihåg och ta reda på och massa andra grejer, så jag blir tokig! Självklart räknas vi som vuxna människor och ska kunna ta reda på information själva. Men på sätt och vis borde dom vara lite mer hjälpsamma mot oss som inte känner till det här landet riktigt. Jag hoppas att vi får all information som vi behöver när det är välkomstvecka för oss utlänningar...

Nu ska jag ta en dusch, jag ska mysa ner i min säng och sen ska jag titta på finalen i Brittiska Big Brother. Jag vet inte vem jag håller på riktigt. Tracy åkte ju ut förra veckan... Har ju inte följt det 100%igt eftersom jag var hemma i Sverige dom första två månaderna... Sen har jag sett repriserna på vardagsmorgonarna när jag vaknat i tid. Måste få mig en god natts sömn också. Ska till IKEA i Bristol imon med Bex. En heldag med henne kräver en god natts sömn.... Hmm...

Sov gott alla!
Kram kram

Inga kommentarer: