lördag 11 augusti 2007

Lördag och post!

Så var det lördag och det roliga med England är att man får post på lördagar också! Så idag kom det post till lilla mig! Skolan håller på att dra igång, känner jag. Det var förberedande papper inför Gateway-kursen jag ska gå.
Gateway är en kurs för vuxna(mature) elever, som kanske inte pluggat på ett tag. Jag kände att det kunde vara något för mig, eftersom det är 10 år sen jag pluggade sist. Det är fyra uppgifter som ska göras innan starten den tredje september. Man ska se tillbaka på en händelse i livet, skriva om den och reflektera/analysera vad man lärde sig från den. Man ska förklara med 400 ord varför man valde den kursen man valt. Man ska analysera sina study skills, "studiekunskaper" eller nåt i den stilen... Och till sist ska man skriva en presentation om sig själv. Den ska inte lämnas in som de andra uppgifterna, utan ska sparas och läsas upp inför dom andra eleverna senare under dagen. Det är det värsta med skolan, alla redovisningsuppgifter... Hatar verkligen att framföra saker framför andra. Jag kan till och med ha problem att framföra min åsikt i ett slutet sällskap med folk jag verkligen känner... Vi får väl se hur det går...
Till sist så ska man titta tillbaka på uppgifterna, kommentera dom; var det svårt? För lätt? Kunde jag gjort något bättre? Klarade jag planera uppgiften tidsmässigt? Behöver jag hjälp på något område?

Angående att ha svårt att prata inför människor. Det gäller ju när det är en stor grupp. Till exempel om man sitter i ett klassrum och ska ställa en fråga eller kommentera något, eller man sitter ett gäng kompisar och säger något som andra i frågasätter och ska förklara sin åsikt. Vet jag vad jag pratar om, det är något jag brinner för, så är det oftast inget problem. Vi får väl se hur det går i skolan nu, men något säger mig att jag kommer behöva hjälp med den delen...

Annars har det inte hänt så mycket. Det var lugnt igår, det stövlade in två berusade damer i lägenheten vid 2-tiden, men det var bara att vända sig om och somna om. Dom var uppe med tuppen imorse och försvann innan jag hann gnugga sömnen ur ögonen. Är lite imponerad av hur dom orkar dricka och sen ge sig iväg till jobb eller ut på andra äventyr innan kroppen hunnit nyktra till... Jag har svårt med det och jag är några år yngre än dom. Hmm...

Nu ska jag surfa vidare, kolla lite på pappren jag fick och eventuellt redan sätta igång. Är rastlös och uttråkad. Idag ska vi även åka och kolla på kylskåp. Vi har inte haft ett kylskåp på snart två veckor. Konstigt att man inte blivit sjuk... Antar att kroppen klarar mer än man tror. I och för sig så är allt städat med anti-bakteriella rengöringsmedel, så att min kropp får lite bakterier från mat, kanske bara är bra för att upprätthålla bakteriefloran i kroppen? Hmm...

Ha en härlig lördag, så hörs vi snart igen!
Kram kram

Inga kommentarer: