måndag 13 augusti 2007

Nytt inlägg igen

Det känns som hösten är här nu. Det regnar lite, det blåser så starka vindar så ungarna håller på att blåsa av sin studsmatta nere på bakgården. Solen skiner och det är så varmt att man inte vet var man ska ta vägen. I nästa stund är det så kallt att man får springa och hämta fleecetröjan... Men det är tidens gång. Det innebär också att verkligheten har kommit ikapp. Det är dags för vardagen och göra sig påmind. Min snart 9 månader långa semester är snart till ända. Det ska bli skönt, men visst ska det bli lite tråkigt att inte vara fri att göra vad jag vill. Ta en sovmorgon, åka till stan, bara softa framför tvn med datorn i knät. Jag tror nog att den lilla arbetsnarkomanen i mig vaknar till liv så fort klockan ringer varje morgon, rutinerna börjar fastställas och jag får ett mål att rikta in mig på.

Idag har jag ringt runt till det brittiska CSN, Student Finance Direct, och hört mig för hur det går med min ansökan om bidrag. Det rör sig om max £1024. Men om man tänker efter, så är det ganska mycket pengar... Cirka 14 336:-. Inte illa när man inte har några pengar... Hihi.. Nu väntar jag bara på att skolan ska få tummen ur och säga hur mycket jag egentligen får. Men jag är nog inte den enda som mailar till skolan, så jag antar att jag får vänta tills imon på mitt svar. Det brukar ta ungefär en dag att få svar.
Håll tummarna för mig att jag får lite grann i alla fall. Skulle vara najs att få såpass mycket att det täckte allt jag måste fixa med, som busskortet, licensen som visar att jag är Personlig tränare. Det ska betalas i förskott, så det ska betalas under första året, tyvärr. Sen är det "skoluniform". Inte i den klassiska bemärkelsen att alla måste ha samma. Men det är kläder som vi måste ha när vi gör vår praktik. Med skolans logga på och så. Snygga kläder, men man är ju lite orolig för hur kläderna ska passa. Det är ju ändå andra storlekar än hemma, så det är till att mäta sig och sånt... Spännande! Jag återkommer hur det slutar.

Kram kram

Inga kommentarer: